1.242 lest ·
4 svar
1k lest
4 svar
Hjelp med å finne skrue med riktig hodediameter/annen løsning på monteringsproblem
Jeg har problemer med å montere en vegghengt tørkesnor i gipsvegg.
Pluggen jeg har brukt, krever en skruediameter på 4,5-5,0 mm. Skruediametern på den medfølgende skruen er ca 4,0 mm. Skruen griper ikke særlig bra i pluggen, og man føler at den sitter løst.
Jeg har forsøkt å finne en skrue med samme skruediameter (eller noe mindre) (nødvendig for å kunne henge anordningen på skruen) på Bauhaus og Krauta, men jeg kan ikke finne noen skrue med en skruediameter mellom 4,5-5,0 mm og en skruediameter på 7,00 mm (eller noe mindre).
Jeg har også forsøkt å "tvinge" inn en skrue med en skruediameter på ca 9,00 mm i anordningen som skal henges på skruen, men det går dessverre ikke.
Vet noen om det finnes skruer å kjøpe med en skruediameter på ca. 7,00 mm og en skruediameter på 4,5-5,00 mm?
Finnes det noe sikkert måte å "fylle ut" pluggen slik at den medfølgende skruen griper bedre i den noe større pluggen?
Takknemlig for all mulig innspill om hvordan jeg kan løse dette problemet uten å måtte fjerne pluggen, reparere hullet og starte på nytt med en mindre plugg.
Pluggen jeg har brukt, krever en skruediameter på 4,5-5,0 mm. Skruediametern på den medfølgende skruen er ca 4,0 mm. Skruen griper ikke særlig bra i pluggen, og man føler at den sitter løst.
Jeg har forsøkt å finne en skrue med samme skruediameter (eller noe mindre) (nødvendig for å kunne henge anordningen på skruen) på Bauhaus og Krauta, men jeg kan ikke finne noen skrue med en skruediameter mellom 4,5-5,0 mm og en skruediameter på 7,00 mm (eller noe mindre).
Jeg har også forsøkt å "tvinge" inn en skrue med en skruediameter på ca 9,00 mm i anordningen som skal henges på skruen, men det går dessverre ikke.
Vet noen om det finnes skruer å kjøpe med en skruediameter på ca. 7,00 mm og en skruediameter på 4,5-5,00 mm?
Finnes det noe sikkert måte å "fylle ut" pluggen slik at den medfølgende skruen griper bedre i den noe større pluggen?
Takknemlig for all mulig innspill om hvordan jeg kan løse dette problemet uten å måtte fjerne pluggen, reparere hullet og starte på nytt med en mindre plugg.
Du bør bruke mollyplugg/skruv og er hodet for lite, så legger du en skive imellom.S SF1 skrev:Jeg har problemer med å montere en vegghengt tørkesnor i gipsvegg.
Pluggen jeg har brukt krever en skrue diameter på 4,5-5,0 mm. Skrue diameteren på den medfølgende skruen er ca 4,0 mm. Skruen griper ikke særlig godt i pluggen, og man merker at den sitter løst.
Jeg har forsøkt å finne en skrue med samme skruehodet diameter (eller noe mindre) (kreves for å kunne henge innretningen på skruen) på Bauhaus og Krauta men jeg kan ikke finne noen skruer med en skrue diameter mellom 4,5-5,0 mm og en skruehodet diameter på 7,00 mm (eller noe mindre).
Jeg har også forsøkt å "tvinge" inn en skrue med en hodet diameter på ca 9,00 mm i innretningen som skal henges på skruen men det går dessverre ikke.
Vet noen om det finnes skruer å kjøpe med en skruehodet diameter på ca. 7,00 mm og en skrue diameter på 4,5-5,00 mm?
Finnes det noen sikker metode for å "fylle ut" pluggen slik at den medfølgende skruen griper bedre i den noe større pluggen?
Takk for all mulig input om hvordan jeg kan løse dette problemet uten å måtte fjerne pluggen, reparere hullet og begynne på nytt med en mindre plugg.
Det beste ville være om du kan finne stenderne i veggen og skru opp en stender på tvers å feste tørkesnorene i. Om det bare er en snor du har, så kanskje du kan sette en treskrue direkte i en stender?
Tørkesnorer ville jeg uten tvil feste i en tverrgående regel eller kryssfinerplate. Det blir rykkbelastninger hver gang man henger opp tøy, og belastningen blir dessuten skjev.
Ellers kjøp riktig skrue og skiver som allerede nevnt. Finner du ikke skiver så sjekk om en mutter funker.
Ellers kjøp riktig skrue og skiver som allerede nevnt. Finner du ikke skiver så sjekk om en mutter funker.
Jeg hadde filet ned hodet på en skrue.
Ellers har betongskrue litt mindre hode.
https://www.hornbach.se/shop/Betong...x40mm-100-pack/10079731/artikel-detaljer.html
/Høghus
Ellers har betongskrue litt mindre hode.
https://www.hornbach.se/shop/Betong...x40mm-100-pack/10079731/artikel-detaljer.html
/Høghus
Klikk her for å svare