Jeg skal sette opp en (tung) taklampe i leiligheten min. Det finnes en takrosett og et hull, men ingen krok - spørsmålet er hva slags materiale det er i taket? Det kommer ut smuler fra hullet og det ser ut til å være en form for sement og strå(?) der inne. Huset er bygd omkring år 1910.

• Takrosett og et hull i et gammelt tak med sement og strå synlig. Smuler kommer ut av hullet. Huset er bygget ca. 1910.
  • Ødelagt hull i takrosett med synlige materialer, muligens sement og strå fra bygning fra tidlig 1900-tallet. Uklart opphengspunkt for taklampe.
  • Takrosett med ledninger og et hull i midten, omgitt av hvitt, ujevnt puss i et gammelt tak som antas å være fra rundt 1910.
E Erik190 skrev:
Jeg skal sette opp en (tung) taklampe i min leilighet. Det finnes en takrosett og et hull, men ingen krok - spørsmålet er hva slags materiale det er i taket? Det kommer ut smuler fra hullet og det ser ut til å være en form for sement og strå(?) der inne. Huset er bygget omkring år 1910.
Da er nok taket pusset. Sannsynligvis har du planker bak. Prøv først å skru inn en kraftig krok og se om den ikke sitter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.