3.840 lest ·
11 svar
4k lest
11 svar
Hjelp!! - Hva er rimelig arbeidskostnad for gipse+plate vegger med skråtak?
Har stort problem med å få en fornuftig pris på å sette opp gips og plyfa vegger. Det er en gammel loft som er isolert. Totale flaten er ca 190 kvm. Hvorav største delen bare gips. Det er todelt slik at det totalt er 4 stk skråtak. En god del hjørner og utskjæringer må gjøres.
Hva kan en rimelig arbeidstid for det arbeidet være - sånn omtrent - hvis man regner to erfarne snekkere/bygningsarbeidere?
Hvor mange dager?
Hva kan en rimelig arbeidstid for det arbeidet være - sånn omtrent - hvis man regner to erfarne snekkere/bygningsarbeidere?
Hvor mange dager?
Beste svar
Umulig å svare på uten å ha vært på plass og sett en tegning.Gruvanna skrev:
Har stort problem med å få en vettig prisantydning på å sette opp gips- og plyfa-vegger. Det er en gammel loft som er isolert. Totalt areal er ca 190 kvm. Størstedelen er kun gips. Det er delt i to, slik at det totalt er 4 skråtak. En del hjørner og utskjæringer må gjøres.
Hva kan være en rimelig arbeidstid for den jobben - omtrent - hvis man regner med to erfarne snekkere/bygningsmenn?
Hvor mange dager?
Det burde ikke være vanskelig å få prisantydninger nå som hele byggebransjen er i krise!
Takk for svar. Jo jeg forstår at det er vanskelig å si. Jeg tenker mer en grov estimering. Snakket med en byggmester og han sa rundt 3 dager for to karer.Rejäl skrev:
Huseier
· Stockholm
· 714 innlegg
Er det bare platene som skal opp?Gruvanna skrev:
Har stort problem med å få en fornuftig tilbud på å sette opp gips og plyfa vegger. Det er en gammel loft som er isolert. Totale flaten er ca 190 kvm. Hvorav største delen bare gips. Det er todelt slik at det totalt er 4 skråtak. En hel del hjørner og utskjæringer må gjøres.
Hva kan en rimelig arbeidstid for den jobben være - omtrent - om man regner med to erfarne snekkere/byggere? Hvor mange dager?
plater har vel en enhetstid på 0,1/m2. men det er kanskje litt enkelt å tenke slik.
men to YA skal fikse dette på Max en uke dvs 80 timer.
Moderator
· Stockholm
· 56 238 innlegg
Litt uklart hva som skal gjøres. Er det gips i dag? Det står isolert. Trengs det ny diffusjonssperre (plast)? Skal gammel gips bort?
Hvor vanskelig er det å få platene til byggeplassen? Hvis det er en loft, med bra bred trapp, så tar det kanskje like mye arbeid å bære opp platene som å montere dem. Er det en trang trapp eller andre hindringer kan det bli mye mer arbeid med bæringen.
Jeg tror at anslaget med 3 dager for to karer er fornuftig, litt optimistisk. OM materialet er på plass. Men regn med dobbelt eller tredobbelt så mye tid, om man regner med alt.
Hvor vanskelig er det å få platene til byggeplassen? Hvis det er en loft, med bra bred trapp, så tar det kanskje like mye arbeid å bære opp platene som å montere dem. Er det en trang trapp eller andre hindringer kan det bli mye mer arbeid med bæringen.
Jeg tror at anslaget med 3 dager for to karer er fornuftig, litt optimistisk. OM materialet er på plass. Men regn med dobbelt eller tredobbelt så mye tid, om man regner med alt.
Alt material på plass. Ligger på gulvet. Isolasjonen er helt klar med plast og lekter.H hempularen skrev:Litt uklart hva som skal gjøres. Er det gips i dag? Det står isolert. Trengs det ny diffusjonssperre (plast)? Skal gammel gips bort?
Hvor vanskelig er det å få platene til byggeplassen? Hvis det er et loft, med bra bred trapp, så tar det kanskje like mye arbeid å bære opp platene som å montere dem. Er det en trang trapp eller andre hindringer kan det bli mye mer arbeid med bæringen
Det er bare å sette gips og kryssfiner på veggene og bare gips i takene. Siden det er et loft er det større delen av overflaten skråtak.
Sist redigert:
Moderator
· Stockholm
· 56 238 innlegg
Jeg tror at anslaget du har fått om 3 dager, er rimelig som et "best case". Altså hvis det er rette fine regelmessige flater. Og ingen problemer oppstår. Du har sannsynligvis en del eldosor som det skal tas hull for også. Det går ganske raskt, men er et eksempel på problemer som kan oppstå.
Ja det er ca 10 bokser samt flere hjørner som møtes.H hempularen skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Gångjärnsskruv - snurrar bara, hjälp!
Fönster & Dörrar -
Essve ET-T hjälp jag får inte in skruvarna
Altan & Uteplats -
Plasta krypgrund - tips på någon som kan hjälpa i Kalmartrakten.
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
HJÄLP - vad är det för sladd?
Övrigt husrelaterat -
Hjälp med Husqvarna åkgräsklippare - el
Trädgårdsmaskiner