GoC GoC skrev:
Enklest er vel å ta bort terskelen, bytte ut eventuelt dårlig trevirke i karmen og deretter legge en ny terskel i aluminium.
søkte litt på aluminiumsterskel, fant ikke helt det jeg tenkte at jeg skulle finne. Har de noe spesielt navn?

• Liker
Jocke Best
  • Laddar…
Kjente litt på det med en kniv, og det var veldig mykt, heller ingen tjærepapp under…🙄
Vil helst ikke bytte døren, skal prøve å legge en annen terskel i aluminium der. Spørsmålet er om man skal fjerne litt av karmen i nederkant så den ikke står på betongen...

• Råtne trebiter og betong ved dørterskel, muligens på grunn av fuktighet, med svart plastlist som trenger utskiftning.
C
Tjærepapp hadde ikke hjulpet når treet ligger i en lomme sånn der. Det der var dødsdømt allerede fra starten.

jeg står i valget og kvalet om å flytte inn døren (har aldri gjort noe slikt) eller å sette opp et skur over.
hvilket problem er størst? At det kommer vann nedenfra eller at det renner langs døren?

C
E erik8308 skrev:
hvilket problem er størst? At det kommer vann nedenfra eller at det renner langs døren?
Vann som renner langs døren kan (bør) du håndtere med en dråpnebbe på dørbladet som leder bort vannet fra terskelen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.