Hei,

Når vi satte inn våre innerdører for noen uker siden, var det ikke meningen at parkettgulvet skulle gå under karmen, nå vil vi rette opp dette. Parkettgulvet i dette tilfellet er 15 mm tykt, så det betyr at karmene vil måtte heves minst 15 mm.

I dag sitter karmene med forankringsskrue, noe vi ønsker å fortsette med, spørsmålet er imidlertid om det vil bli problemer med eksisterende hull? Skal man fylle dem med noe først? De sitter i trelekter.
 
L
Å heve cirka 15 mm gjør at det trolig går an å bruke samme hull i karmen, men det blir nytt feste i bjelkene, det er en fransk gjenge på karmeskruen, den er jo cirka 8 mm og vil da havne over den gamle. Jeg tror det går bra, det som kan være viktig er at når skruen settes i karmen og skal trekkes inn i bjelken, så skal den løse delen gå riktig i gjengene i karmen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.