Jeg vil få gulvet mitt i samme nivå som terskelen på skyvedøren. Nå vil bjelkelaget ligge 45+45 under øvre nivå av sokkel/glidespor for skyvedøren. Kan man legge på en lekt 45x45 oppå gulvbjelkene for deretter å lime gulvspon og gulvgips for å komme opp i høyde for flisene?
Hvis ja, hvordan fester jeg 45x45 lektene? skruer, spiker, lim eller en kombinasjon?
Eller kan jeg legge 45x70 tvers over gulvbjelkene på cc 60, eller vil det bli nedbøying i dem da?
Limer og skrur man sponplaten eller bare limer? Hvis man bare limer, skrur man midlertidig for å presse sammen overflatene?
Limer man gulvgipsen på sponplaten?

Mange spørsmål snurrer :)

Tverrsnitt av gulvkonstruksjon ved skyvedør, inkludert bjelkelag, sokkel/glidspor, og gulvlag med sponplater/gips og fliser.
 
Det blir en bra løsning å skru på gulvreglene. Gulvspon skal du skrulim.

Gipsplater har jeg ingen erfaring med, men å lime burde være smidigst.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.