Jeg har nå funnet en list hvor jeg har boret 2 hull, der bruker jeg de medfølgende treskruene uten plugg. Så blir det da 4 ekspanderskruer på de andre hullene.
De skruene jeg har er BÅREBO 140028 og 140027, den for dobbelt gips som jeg tror dette er, ser tynnere ut mens de for enkelt gips er omtrent like tykke som de som kommer med stativet. Det jeg kan måle er de tynnere 4mm og de tykkere 5-6mm. Må jeg kanskje kjøpe andre? De føles litt spinkle? Og hvordan kan jeg være sikker på om jeg har dobbelt gips eller ikke?
Jeg prøvde å sette inn en spiker med hode og den sier 16mm, men gips er vel ikke 16mm ved standard, jeg har fått for meg at det er 12-13mm?
På forpakningene til ekspanderne jeg har står det på de litt tynnere grepområde 16-26mm og på de tykkere 6-15mm så jeg antar at jeg skal bruke de tynnere da(5D)?
Okay, fikk opp alt på plass MEN så er det HVOR SKEIVT SOM HELST!!! Sånn ser det ut:
Lurer på om man kan ha mer uflaks! Vateren som er på produktet var det jeg gikk etter og selvfølgelig skulle det være helt off!! Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, å bore nye hull med mollyskruer og greier vil bare forverre veggens holdbarhet.
Skal kontakte Hembiobutiken og håper de kan hjelpe meg på noe vis.
Enkelt fikset. Når du først henger opp TV-en, legg en liten distanse mellom veggskinnen og tv-festet. Typ et buntbånd eller lignende. En snarvei javisst, men slipper å lage sveitserost av veggen.
Har du dratt expanderen gjennom festet eller er det bare en skive på skruen? Expanderen fester man først i veggen, så skrur man ut skruen, på med festet og så tilbake med skruen igjen. Det skjeve fikser man jo ved å sette opphengsskinnen litt skjevt på baksiden av TV-en.
Etter mange om og men valgte jeg å bruke andre hull på holderen som man monterer på veggen og dermed kunne jeg bore nye hull 5-10 cm fra de gamle. Dessverre måtte det bli 5E for de 2 midtskruene da jeg ikke hadde flere 6E så totalt er det 2 treskruer i bjelke, 2 5E i midten og 2 6E lengst til høyre.
Alt er på plass og denne gangen rett ved hjelp av hultafors loddet.
Man kunne ha boret i festet men det føltes ikke riktig, nå fikk jeg tettet hullene med litt sparkel istedenfor.
Det gikk ikke å legge distanser da skruene allerede tok opp hele hullet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.