Hei!
Jeg vil henge opp TV-en min på veggen. Har en plate (50 cm) som man fester på veggen samt fester i TV-en som man kroker fast på TV-en. Det er 60 cm mellom stenderne og en stender sitter akkurat sentrert slik at den er bak midten der jeg vil at TV-en skal henge.
Forslag på hvordan jeg kan gjøre for å henge opp TV-en midt på veggen? Det er gipsvegg, så jeg må feste platen i stenderne. TV-en veier 25 kg.
Jeg vil henge opp TV-en min på veggen. Har en plate (50 cm) som man fester på veggen samt fester i TV-en som man kroker fast på TV-en. Det er 60 cm mellom stenderne og en stender sitter akkurat sentrert slik at den er bak midten der jeg vil at TV-en skal henge.
Forslag på hvordan jeg kan gjøre for å henge opp TV-en midt på veggen? Det er gipsvegg, så jeg må feste platen i stenderne. TV-en veier 25 kg.
Beste svar
Jeg ville bore et par ekstra hull i veggplaten så du kan skruve den i midtstolpen. Alternativt kjøpe en annen veggplate med flere hull. Du kan også skru inn noen skruer i endene med gipsanker, men at platen hovedsakelig bæres opp i midten. Vanskelig å se på bildet, men platene pleier å være ganske kraftige så det burde ikke være noe problem.
Takk! Prøver det nå. Tror du det er nødvendig med gipseksander i endene, eller kan det holde med to solide skruer i midten. TVen veier som sagt 25kg.C cpalm skrev:Jeg ville borre et par ekstra hull i veggplaten så du kan skru den i midtreglen. Alternativt kjøpe en annen veggplate med flere hull. Så kan du jo også dra noen skruer i endene med gipsanker, men at platen i hovedsak bæres opp i midten. Vanskelig å se på bildet, men platene pleier å være ganske kraftige så det burde ikke være noe problem.
Jeg tror det holder godt og vel med et par ordentlige skruer i midten, men vil jo samtidig ikke ha dårlig samvittighet om TVen din faller ned. Så det er noe du må avgjøre selv. Det er tross alt ikke slik produsenten har ment at festet skal monteres.R rickapp skrev:
Skruene i midten tåler lett vekten på 25 kg. Men om noen skulle komme til å lene seg/ta tak i TV-en slik at den vris, hjelper det godt med ekspandere i de ytre selv om de bare sitter i gipsen.
Så det kommer litt an på hvor ville barn, katter og nyttårsfeirere man har hjemme
Så det kommer litt an på hvor ville barn, katter og nyttårsfeirere man har hjemme
Klikk her for å svare