1.568 lest ·
2 svar
2k lest
2 svar
Henge opp sylinderformet innretning i taket.
Har noen gitt seg inn på en lignende konstruksjon? Den skal monteres i taket og tåle en "normal" bærevekt, typ 15 kg pluss litt støt og påkjenninger. Men den vil være over en benk, så ingen risiko for at man løper på den.
Spørsmålene er passende byggemateriale? Metallplate, plast, papprør? Festemekanisme? Det blir hvitmalt eller fliser (smalsmal mosaikk) på sylinderen.
Spørsmålene er passende byggemateriale? Metallplate, plast, papprør? Festemekanisme? Det blir hvitmalt eller fliser (smalsmal mosaikk) på sylinderen.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Om du angir litt mer hva det skal være bra til så kanskje man kan råde deg til noe. Diameter? lengde? skal det være vått eller tørt om det skal være noe i? Hardt materiale som fliser må ha et underlag som ikke beveger seg så tynn plåt går kanskje bort. Man kan feste med silikon og da går mange plaster bort.
Protte
Protte
Beklager det sene svaret. Jeg hadde tenkt at det skal være bra til dekorasjon og opphengsanordning for en matvifte over en kjøkkenøy. Alternativet er å legge ut 8-12.000(?) kr på noe design-tjofräsan i vifteveien. Da tenker jeg at man burde kunne oppnå minst like tjofräsan med dette som en interiørdetalj.
Så du sier silikon på plate og presse mosaikk på? Det var sannelig en idé. Mitt nærmeste alternativ har vært et solid papprør, dvs. typen man bruker til å støpe huskropps-søyler o.l. Ytterdiameteren er rimeligvis 60cm, som en normalbred vifte. Dog blir de jo direkte ganske tunge og vanskeligere å feste i taket, noe som kan løses ganske enkelt med plate (og plast).
Har ikke så bra idé ennå, om det kommer til å gå å få en smidig/pen overgang fra rundt rør til rektangulær vifte.
Så du sier silikon på plate og presse mosaikk på? Det var sannelig en idé. Mitt nærmeste alternativ har vært et solid papprør, dvs. typen man bruker til å støpe huskropps-søyler o.l. Ytterdiameteren er rimeligvis 60cm, som en normalbred vifte. Dog blir de jo direkte ganske tunge og vanskeligere å feste i taket, noe som kan løses ganske enkelt med plate (og plast).
Har ikke så bra idé ennå, om det kommer til å gå å få en smidig/pen overgang fra rundt rør til rektangulær vifte.
Klikk her for å svare