Jeg tenker å dele av et større rom med mønebjelke og åpen til tak i to rom. Arkitekten syntes det passet bedre med å senke taket til normal romhøyde 2,3m i de begge rommene. Så altså, beholde eksisterende mønebjelke som bærer yttertak og henge inn undertak.
Da yttertaket og dets konstruksjon ikke skal endres, skal det bare holde det som er innendørs, dvs. innertak og isolasjon. Spennvidden i dag er ca 6m, det skal bli ca 2,5 + 3,5 når det er ferdig.
Noen forslag til hvordan man gjør dette? Jeg vil helst ikke ha en bærende innvendig vegg, men det kanskje blir aller lettest?