Jeg tenker på stormen og alle trær som må (eller?)ut på markedet? :-/
Undrer om det kan komme oss i bygningstanker til gode. :-X
 
Det er tvilsomt siden den nedblåste skogen bare duger til masseved. Selv om treet har brukket langt ned, har det dannet seg sprekker i stammen som gjør at virket ikke kan brukes til sagede varer...
 
Jeg er enig med Magnus_Nordmark. Derimot kan prisene på varer som board og sponplater påvirkes i riktig retning,
 
Er ikke enig! Mye av den stormfellede skogen er helt ok.
Grov skog faller jo ofte med roten, såkalte rotvelter. Disse stokkene er jo akkurat like bra som vanlig! De trærne som har knekt eller sprukket er ofte tynnere og hadde uansett bare gått til masseved og kubb. Riktignok finnes det også grov skog som er ødelagt, men mye er ok, hvis de bare klarer å få det ut i tide... At det kommer byggere til gode tror jeg heller ikke. De pengene havner i tømmeroppkjøpernes allerede velfylte lommer.
De som burde få "til gode" er vel likevel skogeierne som har store lån på gårdene sine og har mistet all skogen uten å få en krone i fortjeneste på den...
 
B
På kortere sikt kan tømmerprisen synke litt, men etter noen år vil prisen stige.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.