Hei,

Renoverer leiligheten som er bygd på midten av 70-tallet. Plastmatten på kjøkkenet er limt fast med noe gult lim. Vet at det forekommer asbestfibre i svartlim, men dette er betong og noe gult lim som blir igjen etter at matten rives. Noen som vet hva dette er for noe? Kan jeg fortsette rivingen eller må hele greia saneres?

• Gulv i et kjøkken under renovering, der gulvbelegget er fjernet, og gult lim er eksponert på betongunderlaget.
Om du er bekymret så ta prøver. Det er ingenting et forum kan svare på med hjelp av et ganske dårlig bilde :D

MEN..... det er knapt asbest.

• Liker
Dilato og 1 annen
  • Laddar…
Jeg byttet ut et lignende plastteppe i vårt hus, bygget -75. Da ble en bit sendt til analyse hvor det viste seg at det fantes asbest i selve teppet, ikke i limet. Om det går an å se med et trenet øye vet jeg ikke.

Tok noen bedre bilder nå. Vanskelig å se, men hva er oddsene på at det er bygget med asbest om man sier det sånn :crysmile:

• Gulv under renovering med delvis revet belegg, synlig betong og limrester. En feiekost og en grønn gjenstand er i bakgrunnen.
  • Underlag med støv og smuss nært et panel, muligvis tegn på gammel byggemateriale.
  • Slitt gulvbelegg revet opp, muligens inneholdende asbest, i et gammelt rom under renovering. Vegg, skap og verktøy sees også.
Som sagt, bilder gir ikke noe egentlig, men nå er du jo snart ferdig med jobben og støv skal jo behandles selv om det ikke er asbest i det som helsefarlig så det er bare å begynne å våttørke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.