Som jeg har forstått, går det fint å ha vanlig gips også i baderomsvegger hvis man bruker en foliebasert tetningsmembran i badet.

Vet du hvorfor? Burde jo være samme grunnproblem med innestengt fukt...

Jeg kjører med dampsperre i yttervegg også på badet, i henhold til tidligere resonnering i dette forumet.

Fant denne artikkelen når jeg søkte etter en helt annen ting. Der fantes det i alle fall forslag på ulike løsninger i slutten av artikkelen. Dessverre er den ikke helt fersk, og det er en fyr fra SP som har skrevet den. De har jo ikke hatt helt rent mel i posen angående fukt alle ganger, men det er i alle fall en analyse av ulike membraner mot yttervegg:

http://www.fuktcentrum.lth.se/fileadmin/fuktcentrum/Publikationer/Bygg-Teknik/1_07_73.pdf

Mikael_L
daugaard skrev:
Hvorfor skal man sette windy der? Finnes det en bra grunn som ikke jeg kan se?
Det er nok litt bukseseler + belte-tenking.
At om det ikke blir helt tett overalt, så skal vindsperren stoppe eventuell konveksjon som raskt kan føre ut større mengder fuktighet til de kaldere delene i veggen der fuktigheten kondenseres.

Jeg synes ikke vindsperren er så dum å sette inn, selv om den på et rent teoretisk plan sammen med perfekt utførelse vel ikke er nødvendig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.