24.142 lest ·
72 svar
24k lest
72 svar
Håndverkeren rev eternitt på eget initiativ!
Bananskalare skrev:
Ja du.... 12000 dør hvert år pga røyking... Likevel røyker folk. Tallet 1000 må man stille seg litt skeptisk til. Asbest er ikke så farlig som du vil tro. Men visst, den er ikke ufarlig. Du tilhører den kategorien som virkelig tror at asbest er livsfarlig.
Jeg trenger ikke bekymre meg for at naboen river sin eternitt panel. Selv om noen biter går i stykker. Alt sprer seg ut i vinden.
hvis jeg våttørker gulvet så spres ikke fibrene på samme måte.
les på ?
Kan det være så at det er flere som røyker enn som er dumme nok til å rive asbest uten maske?Bananskalare skrev:
Ja du.... 12000 dør hvert år pga røyking... Likevel røyker folk. Tallet 1000 må man stille seg litt skeptisk til. Asbest er ikke så farlig som du vil tro. Men visst, den er ikke ufarlig. Du tilhører den kategorien som virkelig tror at asbest er livsfarlig.
Jeg trenger ikke bekymre meg for at naboen river sin eternitt panel. Selv om noen biter går i stykker. Alt sprer seg ut i vinden.
hvis jeg våttørker gulvet så spres ikke fibrene på samme måte.
les på ?
Kombinerer du røyking med asbest bearbeiding, så øker risikoen med omtrent 50%
Hva nå dette engang har med topic å gjøre.
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
oj tenk at du orket å lese gjennom over 2000 innlegg. Jeg er imponert!Davidbagare skrev:
Men va fan. Skal du begynne igjen? Hva har røyking med asbest å gjøre? Det går jo ikke an å dra paralleller mellom de to bare fordi det er lungebaserte sykdommer/død.
Du skrev i en annen tråd at noen var et "troll" basert på at han hadde færre innlegg enn deg.
Men av dine tusen innlegg så virker det jo som at merparten bare er masse tøv.
trollet du snakket om... Du hadde nok slurvet med lesningen. men har man lest så mye så kan det være greit. Jeg ble anklaget for å være troll. Da syntes jeg at siden jeg hadde bra mange flere innlegg at det burde være den andre som var troll. Men jeg hadde altså selv blitt "anklaget" for å være troll først.
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Tja det var litt morsomme tall når man slenger inn noen tall om hvor dødelig asbest er.Ohchips skrev:
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Ja du.... om man begynner å sette forskjellige tall opp mot hverandre så er det litt morsomt. 12000 dør av røyking hvert år men bare 1000 pga av asbest.Davidbagare skrev:
Men va fan. Skal du begynne igjen? Hva har røyking med asbest å gjøre? Det går jo ikke an å trekke paralleller mellom de to bare fordi det er lungerelaterte sykdommer/død.
Du skrev i en annen tråd at noen var et "troll" basert på at han hadde færre innlegg enn deg.
Men av de tusen innleggene dine så virker det jo som at mesteparten bare er masse vrøvl.
Det er mye større risiko for at du dør av røyking enn av asbest. Fremfor alt om du er privatperson.
Hahaha Du forstår at du sammenligner epler med pærer, ikke sant?Bananskalare skrev:
Hvor mange røyker? Hvor mange jobber med asbest hjemme?
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Ts spørsmål handlet om asbest privat. tallet 1000 var for håndverkere.Davidbagare skrev:
Ja selvfølgelig er det epler og pærer. Men samtidig så finnes det et punkt der det finnes en sammenligning. både håndverkere og privatpersoner røyker. Begge kan slite med asbest. Det viser at det finnes ting som er mye mer dødelige enn asbest og det er noe alle kan relatere til.
Om du både røyker og holder på med asbest så er det ille.. så epler og pærer men likevel ikke.
Det er jo kjempebra at du kan det, kan du ta opp fordeler og ulemper med rekursive funksjoner? Næh.. det kan kanskje være slik at det er lett om man kan, men det betyr ikke at man må være en drittsekk når man skal forklare det for noen som ikke kan. Hvorfor ikke bare være hyggelig når noen spør?I InsidersUnited skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 553 innlegg
Det har du helt rett i. Jeg er derimot utålelig lei av folk som når de ser et problem, straks ser seg rundt etter noen annen person som skal løse det for dem.
Det er en barnslig oppførsel som ikke fungerer om man skal eie noe, vil man ikke ta ansvar for ting og er villig til å ta i et tak når det trengs så bør man bo i en leiebolig, eller kanskje bo hjemme hos foreldrene sine.
Det er en innstillingsspørsmål og kanskje et generasjonsskifte.
Det er en barnslig oppførsel som ikke fungerer om man skal eie noe, vil man ikke ta ansvar for ting og er villig til å ta i et tak når det trengs så bør man bo i en leiebolig, eller kanskje bo hjemme hos foreldrene sine.
Det er en innstillingsspørsmål og kanskje et generasjonsskifte.
Hva er mest grotesk, å ta farene med asbest på alvor eller å basunere ut hvor ufarlig det er? Eksemplet er de facto noe som kunne ha skjedd selv om risikoen er veldig, veldig liten. At asbest er nærmest ufarlig, bare å kjøre på, finnes det ingen som helst sannhet i.KristinaRT skrev:
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Ja? hvor mange tråder her på forumet handler om bekymringen for at de rev en betongvegg? Hvor mange tråder handler om at de puster inn masse eksos? Det er vel flaks at afsarna har kontroll. Men det var ikke spørsmålstillingen handlet om.C Christer Törnros skrev:
prøv å lese innlegget igjen
Sist redigert:
Allvitende
· Tullinge
· 6 040 innlegg
Du sporet av. og begynte å blande inn barn i det hele. Siden vi snakker om minste dødsfall. så hvorfor flagger du ikke mer om røyking eller avgassene fra biler? begge dreper flere enn asbest hvert år. Så skrev Kristina at alle dødsfall er forferdelige.C Christer Törnros skrev:
Jeg klikket ved en tilfeldighet på denne gamle tråden og innser at noen av innleggene mine er slettet. Det er sikkert greit, jeg brøt nok noen forumregler.
Men det reiser spørsmålet, hvilket ansvar har forumeieren for innleggene som postes? Det finnes jo innlegg i tråden som helt forkaster og kanskje til og med oppfordrer til å bryte svensk lov. Er det greit?
Men det reiser spørsmålet, hvilket ansvar har forumeieren for innleggene som postes? Det finnes jo innlegg i tråden som helt forkaster og kanskje til og med oppfordrer til å bryte svensk lov. Er det greit?
Klikk her for å svare