339.623 lest ·
410 svar
340k lest
410 svar
Handle byggematerialer i utlandet
Vurderer å kjøpe isoleca blokker fra Polen.
Snakket med Optimera og da kan jeg få
Leca Isoblokk 35x19x50 cm. 628,- / kvm.
Er det noen som vet hva tilsvarende pris er i Polen?
Litt usikker på om det er en slik prisforskjell at det lønner seg..
Edit:
Ovenfor står
490 x 360 x 240 mm for ca 459-570kr/m2
Har de samme blokkformat som vi har også?
Snakket med Optimera og da kan jeg få
Leca Isoblokk 35x19x50 cm. 628,- / kvm.
Er det noen som vet hva tilsvarende pris er i Polen?
Litt usikker på om det er en slik prisforskjell at det lønner seg..
Edit:
Ovenfor står
490 x 360 x 240 mm for ca 459-570kr/m2
Har de samme blokkformat som vi har også?
skal renovere kjøkkenet med et nytt ikeakjøkken. Lastet ned ikea home planner fra svenske ikea og skisserte drømmekjøkkenet. Sluttpris (kun skapstammer og fronter, ingen hvitevarer eller annet) ble 49 000 spenn.
Avinstallerte programmet og lastet ned ikea home planner fra www.ikea.pl. Åpnet min lagrede skisse og vips nå var totalprisen på 34 000 kr altså 15 tusen billigere. Blir nok til å bestille og ta en weekend i gdansk.
Noen som har forhåndsbestilt varer på ikea i gdansk? Hadde jo vært kjedelig om man kom dit og halvparten var utsolgt eller bestillingsvare som det jo er på visse varehus i sverige.
Avinstallerte programmet og lastet ned ikea home planner fra www.ikea.pl. Åpnet min lagrede skisse og vips nå var totalprisen på 34 000 kr altså 15 tusen billigere. Blir nok til å bestille og ta en weekend i gdansk.
Noen som har forhåndsbestilt varer på ikea i gdansk? Hadde jo vært kjedelig om man kom dit og halvparten var utsolgt eller bestillingsvare som det jo er på visse varehus i sverige.
Tips om billig overnatting i nærheten av Gdansk. Helst med sikker/overvåket parkering ønskes
Reiser neste uke for å sjekke byggmarkedet i Polen for husbyggingen. Hvordan har dere andre løst det med frakt?
Vi skal kjøpe mye, så det går ikke med egen bil og henger.
Har varehus som Castorama egen fraktmulighet?
Har forsøkt å maile, men ikke fått svar fra dem enda.
Noen som kjenner til et fraktselskap enten i Polen eller i Stockholmsområdet og har omtrentlige prisopplysninger på en frakt fra Gdansk til Nynäshamnsområdet?
Vi skal kjøpe mye, så det går ikke med egen bil og henger.
Har varehus som Castorama egen fraktmulighet?
Har forsøkt å maile, men ikke fått svar fra dem enda.
Noen som kjenner til et fraktselskap enten i Polen eller i Stockholmsområdet og har omtrentlige prisopplysninger på en frakt fra Gdansk til Nynäshamnsområdet?
Nå var det riktignok noen år siden vi var ned, men da kunne butikkene pakke på pall og kjøre det ned til fergen for ~100:- deretter kommer cargofrakt fra fergeselskapet som laster ombord pallene, (prisene per pall står på nettsiden) og da henter du opp pallene i Nynäshamn eller Karlskrona eller hvor du nå reiser fra.
Det er nok den billigste måten å få over tingene på, hvis du ansetter et fraktselskap så vil tingene dra med lastebil over til Sverige. Men kjøper du en lastebil full med ting, kan det lønne seg at bilen kjører hele veien selvfølgelig.
Det er nok den billigste måten å få over tingene på, hvis du ansetter et fraktselskap så vil tingene dra med lastebil over til Sverige. Men kjøper du en lastebil full med ting, kan det lønne seg at bilen kjører hele veien selvfølgelig.
takk for opplysningen.
Sjekket Polferriers hjemmeside (nynäshamn-linjen) og det stod på engelsk så jeg skal gå gjennom det litt grundigere ved anledning.
MEN så fikk jeg endelig svar fra Castorama i dag.
""Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet. """
Sjekket Polferriers hjemmeside (nynäshamn-linjen) og det stod på engelsk så jeg skal gå gjennom det litt grundigere ved anledning.
MEN så fikk jeg endelig svar fra Castorama i dag.
""Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet. """
Hei!
Skulle gjerne komme i kontakt med noen som har vært nede i Polen og sjekket utvalget av byggevarer den siste tiden. Planlegger utbygging av fritidshus, så er jo interessert i alt tenkelig byggemateriale, kjøkken, VVS-artikler osv.
Er det fortsatt verdt å dra ned? Hvor fordelaktige er prisene?
Hvilke produkter lønner det seg å handle?
Hvor finner man de beste butikkene/varehusene?
Skulle vært kjempespennende å høre noen fortelle om sine erfaringer. Dessuten hadde det vært fint med tips om "fallgruver" man bør unngå som "rookie".
Tusen takk
Skulle gjerne komme i kontakt med noen som har vært nede i Polen og sjekket utvalget av byggevarer den siste tiden. Planlegger utbygging av fritidshus, så er jo interessert i alt tenkelig byggemateriale, kjøkken, VVS-artikler osv.
Er det fortsatt verdt å dra ned? Hvor fordelaktige er prisene?
Hvilke produkter lønner det seg å handle?
Hvor finner man de beste butikkene/varehusene?
Skulle vært kjempespennende å høre noen fortelle om sine erfaringer. Dessuten hadde det vært fint med tips om "fallgruver" man bør unngå som "rookie".
Tusen takk
Mange norske VVS selskaper bla. har sine fabrikker i Polen, Latvia, Litauen osv. er det noen som har oversikt over disse eller andre fabrikker innen bygg og elektronikk som man kan kjøpe direkte fra?
Selv vet jeg om bekjente som har kjøpt alt fra kajakker i Latvia til flatt-TV i Tyskland og spart 1000 lapper.
/Victor
Selv vet jeg om bekjente som har kjøpt alt fra kajakker i Latvia til flatt-TV i Tyskland og spart 1000 lapper.
/Victor
Vi dro til Polen -Gdansk forrige vår og sjekket ut de store varehusene
(typ som Bauhaus men x10). Castorama ble vår favoritt. Se hjemmesiden og abonner på ukens nyhetsbrev så får du en oppfatning.
http://www.castorama.pl/
Visst var noen ting billigere, men det kan være vanskelig å tjene inn det hvis man ikke ser reisen som ferie - noe vi gjorde.
Servanter og slikt er jo billigere, men verktøy er ikke verdt å reise dit for. Ifølge vår mening altså.
Vi kjøpte med litt bambusparkett, typ paxvifte og litt småverktøy, og vi ville ha kjøpt fliser om vi hadde hatt plass.
Vi sendte en e-post og spurte på forhånd hva frakten ville koste, men da vi først var der nede fikk vi et helt annet svar.
Det var det som gjorde at det ikke ble handlet mer enn det som fikk plass i bilen. Vi hadde tenkt å kjøpe all parkett, fliser, fix, servant, dusj og ytterdører osv., men nå ble det en annen fraktpris, og det var synd. Ellers var de veldig hjelpsomme, og en fyr gikk med oss rundt - lenge - og forklarte det vi ikke forstod siden det stod på polsk på en del ting.
Dette er e-posten fra våren 2008.
Hello,
Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet.
Regards
Dawid
(typ som Bauhaus men x10). Castorama ble vår favoritt. Se hjemmesiden og abonner på ukens nyhetsbrev så får du en oppfatning.
http://www.castorama.pl/
Visst var noen ting billigere, men det kan være vanskelig å tjene inn det hvis man ikke ser reisen som ferie - noe vi gjorde.
Servanter og slikt er jo billigere, men verktøy er ikke verdt å reise dit for. Ifølge vår mening altså.
Vi kjøpte med litt bambusparkett, typ paxvifte og litt småverktøy, og vi ville ha kjøpt fliser om vi hadde hatt plass.
Vi sendte en e-post og spurte på forhånd hva frakten ville koste, men da vi først var der nede fikk vi et helt annet svar.
Det var det som gjorde at det ikke ble handlet mer enn det som fikk plass i bilen. Vi hadde tenkt å kjøpe all parkett, fliser, fix, servant, dusj og ytterdører osv., men nå ble det en annen fraktpris, og det var synd. Ellers var de veldig hjelpsomme, og en fyr gikk med oss rundt - lenge - og forklarte det vi ikke forstod siden det stod på polsk på en del ting.
Hello,
Price of delivery to ship port Nynashamn for 1 palet euro ( euro is type of palet) which high is 1,5m finally will be around 155 euro. In this option you must take this delivery from port in Sweden to your house own transport. Second option is when well bring delivery from Castorama to your front door (if it is around Stockholm), that will be around 270 euro for 1 palet. Prices will be different if youll order more than 1 palet.
Regards
Dawid
hva måtte dere betale for bambusparketten?bryggtomten skrev:Vi dro til Polen - Gdansk forrige vår og sjekket de store varehusene (typ som Bauhaus men x10). Castorama ble vår favoritt. Se nettsiden og abonner på ukens nyhetsbrev så får du en oppfatning. [lenke]
Visst var visse ting billigere men det kan være vanskelig å tjene inn det om man ikke ser reisen som ferie - noe vi gjorde. Servant og sånt er jo billigere men verktøy er ikke verdt å dra dit for. Ifølge vår mening altså. Vi kjøpte litt bambusparkett, en slags paxvifte og noen småverktøy og hadde kjøpt fliser og klinker hvis vi hadde hatt plass. Vi sendte e-post og spurte før hva frakten skulle bli og når vi vel var der nede fikk vi et helt annet svar. Det var det som gjorde at det ikke ble handlet mer enn det som fikk plass i bilen. Vi hadde tenkt å kjøpe all parkett, fliser, klinker og fix, servant, dusj og ytterdører osv men nå ble det en annen fraktpris og det var synd. De var ellers veldig hjelpsomme og en fyr gikk med oss rundt - lenge - og forklarte det vi ikke forsto siden det stod på polsk på en del ting.
Hello,
Regards
Dawid
og er dere fornøyd med den?
jeg reiser kanskje ned til helgen og har ikke bestemt meg om det blir lastebil eller varebil
så jeg vurderer litt om man skulle ta lastebil for å kjøpe med materiale til ca 70 m2 og isolasjon .. er det noen som har testet noen av de lokale merkene og har erfaring med det? er det noen som har kjøpt vinduer på typ castorama etc.. er ute etter noen som finnes på lager så man kan få med dem hjem direkte å sette inn dem i et tilbygg..
så jeg vurderer litt om man skulle ta lastebil for å kjøpe med materiale til ca 70 m2 og isolasjon .. er det noen som har testet noen av de lokale merkene og har erfaring med det? er det noen som har kjøpt vinduer på typ castorama etc.. er ute etter noen som finnes på lager så man kan få med dem hjem direkte å sette inn dem i et tilbygg..
Dere har lykkes med å overtale også meg... Skal planlegge en rek-reise innen kort tid. Det jeg har tenkt å handle blir:
VVS
Fliser
Fliser
Spotter i innertak
Peiser
Kjøkkenbenker, granitt
Maling og tapet
Elektriske kontakter
Gulvlister i eik
Parkettgulv
eventuelt spabad og basseng
Jeg kan ikke finne noen som har handlet granittbenkeplater i tråden, er det ikke noen med erfaring rundt dette. Også om det finnes type Junkers skipsgulv?
VVS
Fliser
Fliser
Spotter i innertak
Peiser
Kjøkkenbenker, granitt
Maling og tapet
Elektriske kontakter
Gulvlister i eik
Parkettgulv
eventuelt spabad og basseng
Jeg kan ikke finne noen som har handlet granittbenkeplater i tråden, er det ikke noen med erfaring rundt dette. Også om det finnes type Junkers skipsgulv?