Kjøpte min første og siste pakke i dag.Jeg fikk kjøpe en pakke 6X120 til uteplassen min fordi mine andre begynte å ta slutt. Passformen i hodet var det verste jeg har vært med på, man trodde man hadde tatt feil bits, men nei, det var riktig. Av ca. 30 skruer brakk jeg 5 stk., har skrudd cirka 200 stk. før og har ikke brukket en eneste en. Jeg har brukt samme skrutrekker hele tiden. Hadde jeg uflaks, eller er de så dårlige, og de var ikke billige heller.

Jeg kjøpte Gunnebo ankarskrue for å feste alle vinkeljern når jeg bygde bod i sommer (nåja, jeg holder på fortsatt men uansett) :P det var det verste skrot jeg har kjøpt på lenge til såpass høy pris q(;^;)p Har en pakke stående og slenger for jeg var og kjøpte esswe:s istedenfor, dramatisk forskjell.l
Jeg byttet bits 2 ganger før jeg skjønte at skruehodet var verdiløst :@

Martin_B
Dere må nok ha hatt uflaks med Gunnebo's...
Har selv prøvd de fleste av deres skruer og de er virkelig, virkelig bra. Det skal mye til før de skal knekke eller bli bøyd eller noe. Det viktigste er jo klart å bruke riktig skrue til formålet. Selv er jeg derfor meget fornøyd med Gunnebo.

...eller så er det jeg som har hatt en utrolig flaks :)

S
har hatt nøyaktig samme problem med essve og også gunnebo. også andre selskaper. det som skjer er at man får en dårlig levering. returnere pakke og skruer. og få nye.

Jeg er skikkelig fornøyd med Gunnebo, Essve og Grabber, de har funket utrolig bra for meg. Derimot har det vært desto dårligere generelt med Byggmax og Biltema. Harald Nyborg har dog funket bra så alle budsjettsskruer er ikke dritt. Oftest er det litt tynnere eller rustfrie skruer (myke!) som er verdiløse om man kjøper billigere, hva jeg har opplevd i hvert fall.

SBH skrev:
har hatt nøyaktig samme problem med essve og også gunnebo. også andre selskaper.
det som skjer er at man får en dårlig levering.
gi tilbake pakke og skruer. og få nytt.
Det har aldri skjedd når jeg har kjøpt essve og grabber men direkte når jeg kjøpte gunnebo så jeg holder meg unna gunnebo inntil videre.

Martin_B
Jan-Å skrev:
Det har aldri skjedd når jeg har kjøpt essve og grabber men direkte når jeg kjøpte gunnebo så jeg holder meg unna gunnebo inntil videre.
Altså Gunnebo får man jo si at det tilhører kvalitetsmerkene. Du må nesten ha fått en dårlig levering.
Hadde noen sagt dette om billige ByggMax skruer, ok, det høres troverdig ut. Men at svindyre Gunnebo skulle ha dårlig kvalitet gjennomgående?
Er ganske sikker på at du har hatt uflaks med å få tak i en dårlig batch.
ByggMax skruene er for øvrig totalt jævla verdiløse, rent ut sagt.

Kan synes et kvalitetsmerke ikke skal slippe gjennom en dårlig batch. Det er ikke bare en bra skrue jeg betaler for. Jeg betaler for at den skal være bra i alle pakker. Kvalitet handler om å kontrollere produktene sine om og om igjen. Gunnebo har tydeligvis gått glipp av det!

Ved 2 forskjellige anledninger kjøper J.B og jeg 2 forskjellige typer skruer, J.B handler nede i Skåne, jeg handler på Beijers i Uppsala og begge kjøper skit.
Noe som ALDRI har skjedd meg med verken Grabber eller Essve som jeg har kjøpt forskjellige typer av i alle år jeg har bygd hus.
Jo visst kan vi ha hatt uflaks med en dårlig batch fra akkurat Gunnebo men som sagt, Gunnebo er skit i mine øyne i alle fall sett ut fra ovenstående resonnement.

Billig byggmax-skrue ville jeg aldri ha vurdert å kjøpe, dårlige verktøy og dårlig materiale gjør jobben trist og vanskelig og langsom q(;^;)p

Martin_B
verktygsgurun skrev:
Gunnebos terrassekrue er blant de dårligste som er testet av testfakta på oppdrag SP.
[lenke]

Det står bl.a. at hver fjerde skrue har dårlige bitsmerker. (25% passer ikke bits). På 2-3 pakketer om 250 stykker finnes det kanskje en sånn skrue liksom. Det er mine erfaringer iallfall.

Det er altså en på 500-750 skruer, det er ikke mye. Og da har jeg skrudd måååånga tusen slike skruer.
De torxbitsen som følger med er riktig bra. Utrolig god passform og slites knapt.

Nå snakker jeg om Impreg skruene og kan tillegge at Gunnebos rustfrie har enda bedre bitspassform. Riktig bra er det.

Om passformen er dårlig på Impreg skruene så beror det sikkerlig på at det har kommet for mye "Impreg" væske i bitsmerket ved produksjon.

Jeg har hatt god erfaring med Biltemas skrue hittil faktisk, kjørt med 30, 40, 50, 65 mm. Drar med Blå Bosch Slagtrekker og lange (110mm) Biltemabits.

• Liker
Grumsgrums
  • Laddar…
Hei!

Jeg har søkt på Gunnebo rundt på nettet, og alt man finner er gamle tråder fra rundt 2010. Kjøpte uansett trevirke og skruer hos en bedre faghandel for et terrassebygg og hadde siktet meg inn på Essves terrassekruer for formålet. Men jeg lot byggevarehandelen sende med passende terrassekruer A4 syrefast og fikk 1000 skruer fra Gunnebo. Ble ganske nervøs når all informasjon jeg fant på nettet var nettopp rundt den dårlige testen i Testfakta og diverse enigheter på byggeforum.

Men jeg kan med glede meddele at etter å ha lagt over 30 kvadrat terrasse i helgen og dratt i rundt 900 skruer, har jeg ikke hatt en eneste skrue med dårlig passform eller kvalitet. Hver eneste skrue har gått i, og bitsene har ikke blitt slitt. Det samme gjelder en eske med 250 ankerskruer (impreg+) som jeg supplerte mine 750 fra Essve med. Ingen problemer i det hele tatt, verken med passform eller noe annet. Bitsene kan jeg si med enighet har god kvalitet for å være medsendt, og mine ikke-spesielle Bosch-bits har holdt hele veien. 2 bits har dratt ca 2000 skruer på noen dager hvorav mer enn halvparten fra Gunnebo, og begge bitsene går tilbake i bitslåsen. :)

Martin_B
A Awesome_Pat skrev:
Hei!

Har søkt på Gunnebo rundt på nettet og alt man finner er gamle tråder fra rundt 2010. Kjøpte i hvert fall virke og skruer hos en bedre faghandel for et terrassebygg og hadde siktet meg inn på Essves terrasseskruer for formålet. Men jeg lot byggevarehuset sende med passende terrasseskruer A4 syrefast og fikk 1000 skruer fra Gunnebo. Ble virkelig nervøs når all informasjon jeg fant på nettet var nettopp rundt den dårlige testen i testfakta og diverse samtykkelser på byggeforum.

Men jeg kan gladelig meddele at jeg etter å ha lagt drøye 30 kvadrat terrasse i helgen og dratt i rundt 900 skruer ikke hatt en eneste skrue med dårlig passform, eller kvalitet. Hver eneste skrue har gått i og bitsene har ikke blitt slitt. Det samme gjelder en eske med 250 ankarskruer (impreg+) som jeg kompletterte mine 750 fra Essve med. Ingen problemer i det hele tatt verken med passform eller noe annet. Bitsene kan jeg bekrefte holder god kvalitet for å være medsendt og mine ikke-spesielle Bosch-bits har holdt hele veien. 2 bits har dratt ca 2000 skruer på noen dager hvorav mer enn halvparten fra Gunnebo og begge bitsene går tilbake i bitsboksen. :)
Gunnebo har virkelig gode skruer og innfestningsmateriale. Har Gunnebo fått dårlig på tester så må det ha vært et midlertidig problem.

De torxbitsene som følger med deres terrasseskruer er utrolig bra. I hvert fall de som det står "Made in Germany" på. De holder så lenge som helst og har eksepsjonelt god passform!

• Liker
Awesome_Pat
  • Laddar…
Har skjedd det samme med Essve skrue for meg, en stor del har gått av på midten. Rena skiten skulle man kunne si :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.