Holder på å innrede garasjen min og satte opp liggende panel på en innervegg i går. Bak den har jeg 45 isolasjon / plast / 120 isolasjon osv. Jeg valgte å slippe panelet en tykkelse dvs 22 mm fra gulvet men oppdaget først når den var montert (som hobby snekker) at isolasjonen synes nederst. Dette hadde jeg ikke tenkt på før. Nå skulle jeg ønske å "tette" til "hullet" og min første tanke var en slags silikonfuging. Men 22 mm er ganske høyt, kanskje en gummilist? Noen som har noen forslag? Det skal ikke koste skjorta heller siden det er ca 30 m vegg.

• Tverrsnitt av en vegg med liggende panel, isolering 45 og 120 mm, som viser et 22 mm gap mellom panel og gulv.
Ikke så mange tips men jeg tror jeg har kommet på hvordan jeg skal gjøre det i alle fall. Fell opp en lekter bak panelet og feste det med dykkert. På den måten vil ikke isolasjonen være synlig. Billig løsning også.

• Bygningsdiagram som viser isolering bak panel.
  • Garasje eller rom under oppussing med trepanel på veggen, stige, biter av treverk og verktøy. Lyspærer i taket lyser opp rommet.
Staffans2000
Bra!
Selv er den beste dreng.

Om det bare er fordi du ikke vil se isoleringen så fungerer kanskje ekspanderende vindusfuger?

• Rull med CC-Fönsterdrev fra 3-C Productions AB, med gul etikett og sertifiseringsmerker, for isolering av vinduer.
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Om det bare er fordi du ikke vil se isolasjonen så fungerer kanskje ekspanderende vindusdrev?
Bra idé. Tar med meg den, kan være en løsning.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.