Hvordan har dere gjort det for å få ned varmeslangen under armeringsnettet i platen?
Har dere festet slangen i isolasjonen og deretter lagt nettet oppå, eller? Jeg hadde tenkt å binde fast slangen i armeringsnettet, men forstår ikke hvordan man gjør for å få slangen underst.

Det går like bra å naje slangen oppe på armeringen, så hvorfor komplisere det???

F.eks. for å få gulvvarmeslangen ut av veien slik at man ikke skader den så lett

Jeg har gjort begge deler. I kjelleren hvor jeg pigget opp gulvet og støpte nytt med gulvvarme, brukte jeg wirsbos "holdere" som "ByggaNytt" hadde på sine bilder. Varmerørene vil hele tiden rulle seg sammen, og holderne sitter ikke særlig godt i isolasjonen (måtte spikre dem fast med bøyde spiker.) I min utbygging havnet isolasjonen på nettet, og som du selv skrev så er de mer i veien da med risiko for skader. Det kommer litt an på hvor mye du skal springe rundt før støpingen, eller mener du at du vil unngå å skade røret når du setter opp innvendige vegger? I kjelleren er alle våre innvendige vegger limt med PL-400 mot betongen med kun noen få bolter ned i platen.

Det var som jeg trodde altså: Vil man ha slangen under nettet najer man ikke. Altså kommer jeg til å legge slangen oppå og mellomveggen kommer til å limes mot betongen.

Takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.