Har et lite dilemma, har spontanehandlet 90m2 parkett på grunn av god pris. Skulle egentlig legge inn gulvet sist av alt.

Blir ikke helt klok på hvordan jeg skal gjøre det. Jeg har bellanbjelkelag som er isolert med cellulose, under er det kjeller ca. 14-17°C, 30-40% RF. I etasjen over hvor gulvet skal legges, er det 15-18°C 40% RF (ubebodd). Gulvet i etasjen over er sporadisk gulvplate med gulvvarme. Bergvarmen som skal drive alt vil bli koblet til om et par måneder, dvs. at gulvene er "kalde".

Har lest et sted at gulvvarmen må være på når man legger gulvet, stemmer det?
Kan man unngå dette ved å så varme opp gulvene leeenge, eller er det for risikabelt?
Har forstått at man i prinsippet må legge dampsperre og så lumppapp. Finnes det andre alternativer? Jeg synes å ha sett en slags ferdig dampsperre og skum i samme produkt, er det noe å ha?

Mange spørsmål ble det...

Mvh fremax

Alle dine spørsmål avhenger av hvilken gulvprodusent det er, for alle har sine egne regler. Så hva er det for et gulv?

Parkett, Barlinek (byggmax)
Svarer dog på mitt eget spørsmål med et utdrag fra gulvbransjeforeningen:

Gjenngivelse av nettside fra golvbranschen.se med tekst om gulvvarme i nybygg, start og drift av tregulv, samt totalfunksjon for gulvvarmebjelkelag.

Med vennlig hilsen, fremax

Så bra

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.