Hei
Da vi har en kjeller under halve rommet må det lektes opp. Den andre halvdelen er tenkt å støpe plate på. Det skal bli et gulv...

Ut fra de forutsetningene, hva skal man i så fall tenke på?

Eller er det helt dumt å blande to typer gulv og å lykkes med å få det til på en bra måte?
 
  • Byggeplass i rom med verktøy på vinduskarmen, eksponerte bjelker og åpen dør mot rom med møbler, klart for gulvlegging.
  • Riving av gulv i rom med synlige bjelker og jord, forbereder for ny kjeller og betonggulv. Verktøy og materialer i forgrunnen.
  • Kjellerrom med delvis oppgravd gulv, synlige steiner og rør, samt områder med ujevn jord og murstein, forberedt for bygging av gulv.
Ingen?
 
Jeg hadde reglet opp hele. Tror det blir enklere så.
 
  • Liker
Dr Benz
  • Laddar…
Vi bygde nylig til en del mot eksisterende hus, der støpte vi en plate med slynger. I den gamle delen la jeg gulvspon 2-3 cm under betongplaten og så flyt opp i riktig nivå med flytesparkel. Hver sin sløyfe der. Deretter et flytende gulv over det hele. Fungerer bra, overgangen ble perfekt
 
  • Liker
Dr Benz
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Jeg hadde reglet opp hele. Tror det blir enklere så.
Ja det kanskje er det absolutt beste egentlig.
Skal kikke på mulighetene for det faktisk.
 
Sebbe89 Sebbe89 skrev:
Vi bygde nylig til en del mot eksisterende hus, der støpte vi en plate med slanger. I den gamle delen la jeg gulvplater 2-3cm under betongplaten og så fløt opp til riktig nivå med avrettingsmasse. Hver sin slange da.
Så et flytende gulv over det hele. Funker bra, overgangen ble perfekt
Jepp men det er litt sånn jeg hadde tenkt det i stuen der halve er kjeller og belagt med planker og halve er jordgulv som blir plate.

Problemet her er at det ikke går å lage to slanger uten at slangen må gå fram og tilbake mellom planke og plate. Dette fordi skjøten til kjelleren går skrått gjennom rommet…
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.