18.285 lest ·
17 svar
18k lest
17 svar
Gulvsponplater for gulvvarme
Medlem
· Västra Götaland
· 190 innlegg
Det kommer jo an på hva man skal ha for gulv oppå, men i mitt tilfelle skal jeg uansett legge sponplater, så det føles som det ville bli nesten like dyrt og mer jobb med glespanel under, treverket koster jo også en del til glespanelen. Men det finnes jo andre varianter der glespanel funker bedre.imported_Anders_S skrev:
Hei
Jeg la inn slike freste gulvsponplater for bærende gulvkonstruksjon forrige måned.
Kjøpte mine på termotech.
Veldig smidig var det, jeg sendte bare inn en skisse med mål hvordan rommet så ut, og så kom det tilbake en tegning + alt materialet utregnet og komplett, bare å legge inn.
Alt i alt ca. 30 kvm med litt vinkler og kroker med 3 av veggene som yttervegger, gikk det på 17.000 et eller annet, (går med mer slange og tettere sporede plater langs yttervegger pga. kaldras osv.)
Da inkluderte det TEGNING, slange, plater, metall, shunt, 3-veis fordeler og alt hva det innebærer + frakt hjem til døren, en komplett pakke med andre ord.
bare å legge og så koble sammen
Jeg la inn slike freste gulvsponplater for bærende gulvkonstruksjon forrige måned.
Kjøpte mine på termotech.
Veldig smidig var det, jeg sendte bare inn en skisse med mål hvordan rommet så ut, og så kom det tilbake en tegning + alt materialet utregnet og komplett, bare å legge inn.
Alt i alt ca. 30 kvm med litt vinkler og kroker med 3 av veggene som yttervegger, gikk det på 17.000 et eller annet, (går med mer slange og tettere sporede plater langs yttervegger pga. kaldras osv.)
Da inkluderte det TEGNING, slange, plater, metall, shunt, 3-veis fordeler og alt hva det innebærer + frakt hjem til døren, en komplett pakke med andre ord.
bare å legge og så koble sammen
..for alle svar og tips. Dyrt ser det ut til å bli uansett. Sprøtt hvor godt betalt de tar for skivene, for ikke å snakke om vändskivorene.
Dette er noe for Byggmax eller annen å begynne å produsere med en gang.
Glespanel ser ut til å være et godt alternativ men litt mer tungvint.
/Peter
Dette er noe for Byggmax eller annen å begynne å produsere med en gang.
Glespanel ser ut til å være et godt alternativ men litt mer tungvint.
/Peter
Klikk her for å svare