N
Hei. Jeg lurer på om man legger alt gulvspon på hele planet før man setter de liggende bjelkene for rommene eller omvendt.
Det er et lite nybygg og planet det gjelder er ca 50m2.
Ganske åpent og det blir bare to vegger. En lang ca 6m og en kort ca 3m.
Jeg heller mot å sette de liggende/bunnbjelkene før gulvsponet, føles riktig men ???

Kommer til å ha 10mm spon-vegg.

(Gulvet er 22x120gles, 2 av 4 løper hele lengden, på med varmeslag senere 22mm gulvspon og noe laminatgulv til slutt.
Oppvarmet undervisning under.)

Legg gulvsponet først.

• Liker
MagicFingers og 2 andre
  • Laddar…
N
raveper raveper skrev:
Legg gulvsponet først.
Ok, du har sikkert rett, men hva er motivasjonen for å gjøre det sånn? Er det noe som blir dumt eller vanskelig motsatt?

Det er så man pleier å gjøre. Er det nok.

Gulvspon først

Om du skulle sette opp veggen først, da må du vel sadle på en gulvregel for å ha noe å feste sponet i? Uansett blir det ekstra arbeid å sette opp veggen før sponet. Ser ingen fordeler.

• Liker
nova383
  • Laddar…
N
P PatrikJo skrev:
Om du skulle sette veggen først, da må du vel sadle på en gulvregel for å få noe å feste sponet i? Uansett så blir det ekstra jobb å sette veggen før sponet. Ser ingen fordeler.
Og der en forklaringen hvorfor (y)
Min tanke var at det kanskje fantes noen fordeler med å dele opp gulvsponet for de ulike rommene om ting beveger seg, at å regle/sadle på hadde ikke vært spesielt vanskelig, men jeg kjører på med sponet først.

Lettere å legge et helt rom på en gang. Så kan man plassere veggene akkurat hvor som helst.

• Liker
En apelsin
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Lettere å legge et helt rom på en gang. Så kan man plassere veggene akkurat hvor som helst.
Enig. På den måten blir det mye enklere om du eller noen andre i fremtiden vil endre planløsningen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.