Vi har det jeg synes er veldig stygge gulvlister (de er glatte, hvite og ca 45 mm høye). Nå har vi fått en vannlekkasje som har skadet en del av gulvet, og det er ikke umulig at hele gulvet må slipes om og behandles. Da tenker jeg at man kanskje kan "oppgradere" listene i forbindelse med dette, men hva passer en "moderne" leilighet bygget i 2007? En slags sirlige allmuelister føles jo ikke aktuelt. Skal man i så fall bare velge en høyere list enn den vi har i dag, eller er det noen som har et annet alternativ? Det finnes jo leiligheter/hus der man ikke har lister/gulvlister, men slik jeg forstår det bør man da bygge så fra starten av, man kan ikke bare ta bort listene og tro at det blir det samme.
PS. Har ikke noe bilde fra vår leilighet, men denne er bygget omtrent samtidig (tror det er samme arkitekt / byggefirma) og i nøyaktig samme stil (vi har dog et annet kjøkken, men vinduspartiene etc. er mer eller mindre identiske). Noen som kan tipse om hva som kan passe?
Jeg ser ikke en eneste gulvlist!🙃 Er de bak gardinene mellom vinduspartiene?
Nei, de er ikke med her. Bildet var bare for å vise stilen ellers på leiligheten. Såkalte allmogelister passer så klart ikke. Gjetter på at en glatt gulvsokkel er det man bør satse på?
Nei de er ikke med her. Bildet var bare for å vise stilen ellers i leiligheten. Såkalte allmogelister passer så klart ikke. Gjetter på at en glatt gulvsokkel er det man bør satse på?
Om du ikke har noen fôr til vinduene så passer det jo bra å ha minimale glatte sokler, helst ingen sokler i det hele tatt, men da kreves det som du skrev at forarbeidet ble gjort riktig fra starten.
Om du ikke har noen fôr til vinduene, så passer det jo bra å ha minimale glatte lister, helst ingen lister i det hele tatt, men da kreves det som du skrev at forarbeidet ble gjort riktig fra starten.
Ja, da kanskje de listene som allerede er her er hva som er penest. Vi kommer til å måtte bytte, men får se til i så fall at det blir penere finish (der listene er satt opp mot trappehuset som er i betong, ser man stygge "skruvhuvuden" (eller hva man nå kaller det for), og det ser veldig ille ut.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.