Bygger en hyggelig arbeidsbenk i kjelleren.

Tenkte å bruke en OSB-plate som overflatemateriale siden jeg har en liggende. Egentlig ikke optimalt da teksturen er grov.

Kan man lakke OSB-en med gulvlakk? For å få en blank, hard overflate.
Har en dunk stående. For parkettgulv.

Hva tror panelet?

Klart det går, jo flere lag desto bedre. Mange lag = jevnere overflate.

Osb som bordoverflate... Njae takk.

• Liker
EvertL og 3 andre
  • Laddar…
Stadig limt stamme, på det en 22mm sponplate og oppå det limer du linoleumgulv. Beste beste...

• Liker
GusanSwe og 3 andre
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Stadig limmad stam, på det en 22mm sponplate og oppå den limer du linoliummatte.
Beste beste...
Okei. Bra idé med linoleummatte på toppen. Burde vel funke like bra med min OSB-plate under, som med 22mm sponplate.

Hva skal du ha benken til?

P plan-g skrev:
Okei. Bra idé med linoleumgulv på toppen. Bør vel fungere like bra med min OSB-plate under, som med 22mm sponplate.
Jeg er bortskjemt med mine benker med solid 2" liggende treverk med limte 22mm sponplater på, plant stivt og de med linoleumgulv utrolig mekkevennlige.

Hva skal du bruke benken til?

• Liker
EvertL
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Jeg er bortskjemt med mine benker med solid 2" liggende virke med limte 22mm sponplater på, plant stumt og de med linoleumsmatte utrolig mekkvennlige.

Hva skal du bruke benken til?

Høres flott ut. Linoleumsmatte blir det nok.
Jeg skal bruke benken til type vindusrenovering, odling, sykkelmekk mm..

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
2-3 lag med osb og så litt teppe blir nok ok.

• Liker
plan-g
  • Laddar…
En tykk OSB med god støtte under fungerer som bordplate når det verste den utsettes for er å stifte om vinduer. Limer man for eksempel to 15 mm så beveger den seg ikke engang ved tyngre angrep.

For hagedelen skulle jeg hatt en ekstra plate eller enda bedre en balje med lav kant for at vann og jord skal holdes atskilt fra annet. Fungerer også hvis man skal gjøre rent sykkeldeler.
Alternativt bare et oppfellbart bord med akkurat de egenskapene slik at man kan være ute når det er solfylt eller når man gjør noe som krever god ventilasjon.

Z z_bumbi skrev:
En tykk OSB med bra støtte under funker som bordplate når det verste den utsettes for er å stifte om vinduer. Limer man for eksempel to 15 mm sammen, beveger den seg ikke engang ved tyngre angrep.

For hagedelen skulle jeg ha en ekstra plate eller enda bedre en balje med lav kant for at vann og jord skal holdes atskilt fra annet. Fungerer også hvis man skal rengjøre sykkeldeler.
Alternativt bare et oppfellbart bord med akkurat de egenskapene så kan man være ute når det er solfylt eller når man gjør noe som krever god ventilasjon.
Hage? Sykkel? Balje? Jord og vann? Ventilasjon? Hva har det med bordplate å gjøre.

• Liker
Immobil
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Osb som bordflate... Njae takk.

• Liker
3k3
  • Laddar…
G
Flott å kle en arbeidsbenk med er rustfritt stål. Kanskje fra en gammel kassert oppvaskbenk. Lett å holde ren og tåler en del. En umønstret overflate gjør også at småting er lette å se.

Edit / For vindusrenovering kanskje en plastmatte eller annen enda mykere matte er å foretrekke.

• Liker
Stoffe69
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.