Hei

Jeg holder på å renovere vaskerommet mitt samt ta en del av garasjen for å også romme en badstue/dusj, eventuelt et lite toalett. Har i dag en M60 LK pumpe/Shunt og skal legge til en sløyfe for dette (ca 20m2).

Det jeg vil ha hjelp med er hvordan konstruksjonen skal se ut i oppbygging? Skal man ha kapillærbrytende plast i konstruksjonen eller holder det med markduk?

I dag ser konstruksjonen ut som følgende: Fliser Støpt plate med ekstremt mye fall Ca 10-15cm Sand 1cm Grovstøpt betongplate på bakken Sand/stein

Min tanke er å pigge ut platen samt den nederste platen og grave ut for å få plass med følgende.

Overflate Tettsjikt Betongplate med vannbåren gulvvarme (må tørke en måned før belegning) Isolasjon 10cm + 10cm Markduk/filterduk Stein 8/16

Veldig takknemlig for hjelp!

MVH Pelle

En pågående renovering av en vaskekjeller med delvis fjernet flisgulv og verktøy spredt rundt inkludert en stige, rør, og en kasse med knuste fliser.

Legg en plast mellom lagene med celleplasten og teip denne så det blir tett. Deretter kjører du som du har tenkt, med kanskje en avretting ved behov.

Også markduk/fiberduk på gruslaget ?

Sjutet skrev:
Også markduk/fiberduk på gruslaget?
Markduk underst mot eksisterende mark. Så 0-32 eller lignende som pakkes, eventuelt 0-18 øverst som er lettere å få jevn. 8/16 trengs ikke. Det er riktignok kapillærbrytende, men det er isolasjonen også. Plast trengs bare hvis du har radonmark.

hvor tykt lag med 0-32 stein skal man ha?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.