Hei, jeg har en gammel sommerhytte fra 60-tallet. Den står på høye pilar. Når jeg ser i trossbotnen på den, har de isolasjonen i svarte plastsekker, så hvilende på bunnbordet. Hvorfor har de gjort det på denne måten?

Gjorde man slik med isolasjon før, eller kan det være fordi hytta står ved en innsjø som på 70-tallet hadde en enorm oversvømmelse, og man tenkte at man skulle beskytte isolasjonen på en eller annen måte?

Jeg tenker at disse vel ikke burde gi så mye isolasjon hvis de ligger i plastsekker uansett, eller?
 
N Nygge72 skrev:
Hei, jeg har en gammel sommerstue fra 60-tallet. Denne står på høye søyler. Når jeg ser i bjelkelaget på den så har man isolasjonen i svarte plastsekker, så hvilende på blindbunnen. Hvorfor har man gjort det på denne måten?

Gjorde man slik med isolasjon før, eller kan dette være på grunn av at stuen står ved en innsjø som på 70-tallet hadde en enorm oversvømmelse, og man tenkte at man skulle beskytte isolasjonen på en eller annen måte?

Jeg tenker at disse burde vel ikke gi så mye isolasjon om de ligger i plastsekker uansett eller?
Isolerer gjør det nok men tenker at det er risiko for fukt og mugg da det kan oppstå kondens i plastposen.
 
  • Liker
Nygge72
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.