Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Holder på å rive ut blindbunnen fra krypkjelleren og skal ut med all isolasjon pga luktforurensning (mugg). Ifølge den eldre herren jeg kjøpte huset av, så finnes det ikke trykt trevirke eller så i gulvbjelkelaget, men nå når jeg river ut alt så har jeg støtt på dette.
Jeg er uerfaren når det gjelder hvordan treverk ser ut som er behandlet med cuprinol eller annet.. hva er dette for mørkt tre?

Jeg er uerfaren når det gjelder hvordan treverk ser ut som er behandlet med cuprinol eller annet.. hva er dette for mørkt tre?

Diversearbetare
· Göteborg
· 11 269 innlegg
Det kanskje er en jernbanesviller full med kreosot? Du kjenner det på lukten. Bort med disse i så fall.
Renovator
· Västra Götaland
· 1 117 innlegg
Hmm, det hadde jeg ikke engang tenkt på, men nå etter litt googling må jeg innrømme at det virker slående, både størrelse og utseende... hvordan i all verden gjorde du den koblingen? Det kan vel ikke være et vanlig byggemateriale direkte.Johan Gunverth skrev:
Det finnes de som har bygget med utrangerte televerksstolper også. Veldig billig i innkjøp, men ganske tvilsomt, da de har samme behandling som sviller.
Noen har vel gjort et "kupp" og ikke forstått konsekvensene.
Noen har vel gjort et "kupp" og ikke forstått konsekvensene.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 269 innlegg
Tja, du skriver "eldre herre" og "luktsmitta" så jeg la sammen to og to. Disse eldre herrer pleier å ha DDT, hormoslyr og annet bra-å-ha stående i sine boder. 
Klikk her for å svare