Hei,

Tenkte å sjekke med dere om dere tror på å bruke 2x120 isolasjon i et gulvbjelkelag på 45x220? Blir det for komprimert når jeg legger på gulvsponet?

Tanken er å kunne legge i en 120 isolasjon, deretter bore og trekke vann RIR gjennom senteret av gulvbjelken, så legge på enda en 120 isolasjon over. Så sponplater og hele pakken.

Det føles helt dumt å legge i en 220 isolasjon og begynne å skjære i bjelken og forsterke. Man har jo tross alt betalt for en 220, så dumt å gjøre den "mindre" :)

Hvordan har dere andre gjort det?

Kjør med en 120 og en 95 istedet. Det går riktignok bra å trykke det sammen også men blir nærmere riktig med 120+95.

vectrex skrev:
Kjør med en 120 og en 95a istedenfor. Det går iofs bra å presse det sammen også men blir nærmere riktig med 120+95.
Ahh tanken slo meg også. Så enkelt egentlig... Så begynte jeg å bekymre meg om luftspalten som blir.. At om jeg har litt utett rundt omkring så finnes risikoen for kaldras på gulvene. Så jævlig tåpelig som jeg er, så begynte jeg å fundere også over risikoen for at jeg lager et trommeskinn av gulvet takket være spalten.

Kanskje er det på tide for meg å fatte at det ikke er en atombombe jeg bygger men et tilbygg ;)

ville si at det blir bedre med 120+95 hvis du forskyver skjøtene. (selvfølgelig)
dessuten billigere!! :)

TotalControl skrev:
Ahh tanken slo meg også. Så enkelt egentlig... Så begynte jeg å bekymre meg for luftspalten som blir.. At om jeg har litt utett rundt omkring så finnes risikoen for kalddrag på gulvene. Så jævla latterlig som jeg er, så begynte jeg også å fundere over risikoen for at jeg lager en trommeskinn av gulvet takket være spalten.

Kanskje er det på tide for meg å forstå at det ikke er en atombombe jeg bygger, men en tilbygg ;)
Det er 5mm vi snakker om. Isoleringen er liksom ganske elastisk. Trykker du sammen en 120 så er den 70 helt plutselig. Reglene vil krympe flere mm i høyden når de tørker.

Alt sammenlagt så spiller 5mm typ 0 rolle!

Okei takk! Blir å gjøre så.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.