K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 052 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.052 innlegg
Hei!
Hva har dere for materiale som gulv på kryploftet øverst over loftsetasjen?
Holder det med 20 mm rupanel? Fyren på trelastlageret syntes at glattpanel (høvlet panel 189 kr/m2) var litt overkill, men mente at 20 mm rupanel nok ville bli for spinkelt og ønsket gjerne å selge mellomtingen i form av 23 mm rupanel. Det er knapt en meter igjen til mønet, så det handler om en knapp meter bred gangvei for å kunne komme til gavlventiler og for å bytte filter i FTX aggregat, det skal med andre ord ikke opp noe piano eller store folkemengder der..
Hva har dere for materiale som gulv på kryploftet øverst over loftsetasjen?
Holder det med 20 mm rupanel? Fyren på trelastlageret syntes at glattpanel (høvlet panel 189 kr/m2) var litt overkill, men mente at 20 mm rupanel nok ville bli for spinkelt og ønsket gjerne å selge mellomtingen i form av 23 mm rupanel. Det er knapt en meter igjen til mønet, så det handler om en knapp meter bred gangvei for å kunne komme til gavlventiler og for å bytte filter i FTX aggregat, det skal med andre ord ikke opp noe piano eller store folkemengder der..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Jeg har lagt 22 gulvspon, hvis man bare får opp det så går det fort.
På ett sted har jeg "bare" en 12 mm plywood, og det funker det med.
Protte
På ett sted har jeg "bare" en 12 mm plywood, og det funker det med.
Protte
K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 052 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.052 innlegg
Okei. Sjekket hos mine foreldre og der har de også 22 mm gulvspon. Da føles 20 mm råspont bedre. Jeg sager det til slik at skjøtene kommer over støttebjelkene. Kan prøve å unngå å ha flere skjøter på samme støtte!
Takk for deres meninger
Takk for deres meninger
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Jeg har vanlig råspont (20, 21 eller 22 mm?) som loftsgulv ovenpå en 55 kvm liten stall.
Der oppe har jeg blant annet lager av tre, ytterpanel, lekter, strø/bærekledning og innerpanel.
Altså ganske tung last, men ingen problemer i det hele tatt.
Bjelkelaget er takstolene c-c 1200 mm + mellomliggende bjelker, så totalt c-c 600 mm.
Husker ikke helt, men tror vi skjøtet helt fritt mellom regelverket..
Bare man ikke legger flere skjøter ved siden av hverandre, men etterlater minst to omganger mellom skjøtene i samme rom.
Der oppe har jeg blant annet lager av tre, ytterpanel, lekter, strø/bærekledning og innerpanel.
Altså ganske tung last, men ingen problemer i det hele tatt.
Bjelkelaget er takstolene c-c 1200 mm + mellomliggende bjelker, så totalt c-c 600 mm.
Husker ikke helt, men tror vi skjøtet helt fritt mellom regelverket..
Bare man ikke legger flere skjøter ved siden av hverandre, men etterlater minst to omganger mellom skjøtene i samme rom.
Klikk her for å svare