Holder på med å renovere kjellerstuen i vårt sokkelhus fra -69.

Har nå revet bort stort sett hele gulvet, med innstøpte trelekter, disse lektrene var likevel i ok stand med tanke på alder osv., noe som fikk meg til å tenke at det ikke blir noen kjempeproblemer å gjenopprette alt...

Fundert på mine alternativer og endte til slutt med å legge celleplast og støpe eps-sement + avrettingsmasse + vannbåren gulvvarme før et slags parkettgulv.

I dag da jeg kikket inn ble jeg overrasket over at det er en god del fukt og vann som ser ut til å komme inn fra hva jeg kan se er nedre del av veggen?
Vi drenerte huset i fjor sommer med isodrän så det hele føles litt rart, hvorfor kommer det inn vann her?

Hva er nå mine alternativer? Kan jeg fortsatt gå videre med samme gulvkonstruksjon? Bør jeg i stedet ha ventilert gulv type nivell? Hovedsaken er at fuktigheten/vannet ikke blir stående mot noe organisk materiale eller?

En betongvegg og gulv med fuktproblemer i et delvis revet rom, med isolerende pose i hjørnet og synlig strømadapter plassert på gulvet. Fuktig kjellervegg med synlige mursteinsfragmenter og fukttegn, fra renovering av et suterrenghus. Potensiell vannlekkasje observert. Fuktig betongvegg i kjeller med synlige tegn på vannlekkasje ved gulvet, omgitt av nedbrutt materiale og jordfuktighet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.