En vanlig husgrunn isolerer man fra undersiden, og jeg tror at du må gjøre det samme her og være sikker på at det ikke finnes fukt igjen før du dekker oversiden.
Fuktigheten stiger vel oppover? Har aldri støtt på problematikken og hører gjerne hva noen mer kunnskapsrik enn meg, sier om emnet. Interessant!
Johan
Fuktigheten stiger vel oppover? Har aldri støtt på problematikken og hører gjerne hva noen mer kunnskapsrik enn meg, sier om emnet. Interessant!
Johan
Betongtakets kant der det møter veggen vil bli en kuldebro hvis du isolerer under. Jeg hadde plassert den nye konstruksjonen oppå den eksisterende, på den måten kan du få all isolasjon til å møtes på en god måte uten å få kondensasjonssteder inne i konstruksjonen.
Wodda. Kan du utvikle? Skjønner ikke helt hva du mener. Støpe ny isolert plate oppå det eksisterende taket? Setter man isolasjon under det nåværende helt ut til veggen, og den nye veggen oppå et stykke inn, blir det vel likt som en vanlig husgrunn?
Hvordan skal han få isolasjon under føttene?
Johan
Hvordan skal han få isolasjon under føttene?
Johan
Takk for synspunkter, en spesiell situasjon som ingen riktig har vært med på. Kanskje kan man isolere rundt om med isolasjon utenfor betongen for å fjerne kuldebroen. Jeg vil ikke gjerne heve for mye som det jo blir hvis jeg må anordne luftspalte og en ny "bunnplate" ovenfor eksisterende.
eldhed.
Jeg har slutt ideer, men følger nysgjerrig emnet.
Johan
Jeg har slutt ideer, men følger nysgjerrig emnet.
Johan
Nå har jeg tenkt gjennom konstruksjonen. Jeg tenker å bygge med Besta-blokker på det eksisterende uisolerte betongtaket.
Jeg har bestemt meg for å isolere undersiden av taket med en krans rundt om for å unngå kuldebroen.
Nytt spørsmål oppstår da: skal jeg helt utelate isolasjon på oversiden eller skal jeg isolere med f.eks. 90 mm mellom gulvbjelkene?
Jeg har bestemt meg for å isolere undersiden av taket med en krans rundt om for å unngå kuldebroen.
Nytt spørsmål oppstår da: skal jeg helt utelate isolasjon på oversiden eller skal jeg isolere med f.eks. 90 mm mellom gulvbjelkene?
Klikk her for å svare