D
Skal man sette inn innerdører med karmen før man legger gulvet? Jeg har ikke helt bestemt gulv ennå men det heller mot 8-10mm laminat.

Jeg vurderer å bestille karmer og sette dem før jeg legger gulvet og sette karmen 10 mm opp fra gulvsponet.

Sett karmen og skjær av den med multicutter når du har gulvet. Litt kjedelig om du skulle ønske å ha 8mm gulvet som etterlater 2mm glippe langs ned.

Nei, man legger gulv først med bevegelsesfuge der terskelen havner, alt annet er å komplisere det.....

D
E egge80 skrev:
Nei man legger gulvet først med bevegelsesfuge der terskelen havner alt annet er å komplisere det.....

Du mener at man legger gulvet først et stykke inn i åpningen og så kapper gulvet ved terskelen?

Høres ifs omstendelig ut. Det peneste må jo være om gulvet går inn under terskelen og at man under terskelen har bevegelsesfuge.

Gulvet går naturligvis inn under terskelen og fugene skjules av terskelen. Karmen settes oppå gulvet.

• Liker
1
  • Laddar…
D
På dette bildet ser det ut som man har plassert karmen på terskelen?

• Dørkarm plassert feil på terskelen.
P
I det tilfellet har man nok lagt en eikebord for å dekke et mellomrom mellom gulvene når man har byttet eksisterende bredere dør, eller laget en ny døroppning.

• Liker
Derbyboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.