Noen som har en bra byggeveiledning på en grind med liggende ribber?

Grinden jeg skal bygge er ca 140 cm bred så den må være holdbar.
 
Enkleste er jo å gjøre en klassisk Z-grind, men for horisontale ribber blir det jo en liggende Z, dvs en N!. Tenk på at skråstiveren skal utgå fra det nedre hengslet. Om du ikke vil ha skråstiveren av estetiske grunner, er nok eneste alternativ å la noen sveise til en tilstrekkelig stiv stålramme og skru ribbene på.
 
Hvordan fester man hengselbeslagene på en grind ifølge N-modellen?
 
  • Liker
Silfver92
  • Laddar…
Hojte skrev:
Så her har jeg gjort det

[lenke]
Det ser riktig bra ut :thumbup:
 
Hojte Hojte skrev:
Så här har jeg gjort

[lenke]
Finns det mulighet for å få bildet lastet opp igjen? Den ser ut til å ha forsvunnet? :(
 
  • Liker
Hojte
  • Laddar…
Nye bilder av hvordan det ser ut i dag
 
  • Grått tregjerde med en liten port, blomsterdekorert postkasse festet på forsiden, foran en hvit husvegg.
  • En nybygget treport i en hage med murstein og flisebelagt gulv, foran et hus med rødt tak og hvite vegger.
  • Liker
Bonzo2000 og 2 andre
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Nye bilder på hvordan det ser ut i dag
Takk :) Ser bra ut!
 
hva er det for håndtak?
 
Tregjerde med hageport, trehåndtak og sylinderlås, omringet av blomstrende busker og plantede blomster i hvite potter ved siden av. En treport med trelister, montert med metallbeslag, omgitt av hvite vegger og med et trykkhåndtak.

Det går å sette et vanlig trykke med sylinder også. Synes det blir fint når alt "smelter" sammen.
 
  • Liker
john.h og 2 andre
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Nye bilder på hvordan det ser ut i dag
Pent! Hva slags hengsler er det?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.