3.824 lest ·
10 svar
4k lest
10 svar
Grå mexistein for tilbygg til hus bygd 1990!
Lastet av og til i Kumla ved yxhult og da var de bare hvite, men det burde ikke være umulig å legge til litt pigment.
Selv om maskinene er utenlands så handler de nok sine steiner fra et eller annet sted. Det kan bli dyrt, men jeg gjetter at hvis det mangler 200 steiner, så spiller det kanskje ingen rolle om de blir dyre.
Dansken tok det nok sånn.
Stein fra landet litt nord for Colombia, farge ikke svart men ikke hvit, mer nær hvit.
Selv om maskinene er utenlands så handler de nok sine steiner fra et eller annet sted. Det kan bli dyrt, men jeg gjetter at hvis det mangler 200 steiner, så spiller det kanskje ingen rolle om de blir dyre.
Dansken tok det nok sånn.
Stein fra landet litt nord for Colombia, farge ikke svart men ikke hvit, mer nær hvit.
Jeg har for meg at jeg har lest et sted at Danmark har andre standardmål på sine murstein!
Målene på steinen jeg søker er
LxBxH = 250x100x65mm
Dette gir for meg at den burde være svenskprodusert!
Skal høre med yxhult i morgen om de kan hjelpe til med noe
Målene på steinen jeg søker er
LxBxH = 250x100x65mm
Dette gir for meg at den burde være svenskprodusert!
Skal høre med yxhult i morgen om de kan hjelpe til med noe
Hei.R Razzx skrev:
Gammel tråd, men lyktes du i å finne denne stenen et sted? Sitter i samme situasjon og trenger eventuelt et mindre antall av akkurat denne varianten.
/Henrik
Jeg fant en i Skåne som hadde plukket ned en vegg og siden steinen ikke var nok for deres utbygging, de 1000 steinene jeg kjøpte der hjalp meg et stykke til men ikke hele veien! Vi måtte ta hjørnetegl og rensekjære og bruke på baksiden av huset (øverste 9 laven), visst foget sprang av sted litt men hva gjør man og da har vi 4 vinduer dessuten! Var rundt om i Skåne på byggåtervinninger samt rivingsfirmaer men ingen napp! Kanskje bedre utvalg nærmere produksjonsstedet!? Har et fåtall hjørnesteiner igjen som er 3. sortering som jeg valgte bort men de vil du nok ikke ha! Med vennlig hilsen, RasmusH HenrikLindbom skrev:
Klikk her for å svare