Jeg har 4 hull på 18-20mm i natursteinen lik bildet som jeg trenger å ha innfesting i. Finnes det noen slike store plugger å kjøpe et sted? Det skal sitte grinder mellom de to natursteinene, så innfestingen må tåle en del vekt. Rett på steinen skal jeg feste 45mm dype lekter som blir som avstandsstykker før grinden skal på.
Min siste idé er å sette rustfri gjengestang, antakelig M12 eller M16, inn i hullene og deretter feste med et passende kit som fester som fjell i steinen. Men hva skal jeg da bruke for å sprøyte inn? Tanken er da å bore et hull rett gjennom 45mm lekten som skal sitte utenfor. Deretter forsenke fra utsiden og deretter dra fast den. Ettersom grinden skal sitte utenfor så vil det ikke synes at jeg har forsenket og satt en mutter på utsiden siden grinden vil dekke det.
Ankermasse (samme som Kemankare) som skrevet ovenfor. Bruk en vanlig fugesprøyte. Egentlig skal du vel sette hengsler direkte i dine hull ifølge noe lignende (uten mutter selvsagt)
Bør det ikke fungere å sette en lang mutter med ankermasse?
Noe som da innebærer at man burde kunne få justeringsmulighet på et hengsel (slik i innlegg #5).