Staffans2000
Heisann!

Nå er det på tide å dekke kanalen mellom kjøkkenet og "bygget". Som dere ser på bildene er det ikke bare å smelle noe på plass ettersom det er så ujevnt. Dessuten er "byggets" gulv en cm høyere. Første tanken var å sette en profilert aluminiumsliste over allt sammen, men det er nok for bredt. Andre tanken var å helle i betong og støpe fast en planke, for deretter å skru fast en eiketerskel eller lignende.
Ingen av mine idéer virker spesielt bra. Så kom gjerne med deres!

Ujevn overflate ved overgang mellom rom, synlig treverk og ubehandlet materiale, mulige løsninger vurdert for å jevne høydeforskjellen. Ujevnt gulv ved overgang mellom kjøkken og byggeprosjekt, med trekantlist og betong under fliser. Ulik høyde gjør montering utfordrende. Ujevn åpning i gulvet med synlige trebord og mellomrom, viser utfordring med nivåforskjell mellom kjøkken og byggprosjekt. Ujevn åpning mellom kjøkkengulv og byggeprosjekt, med målebånd som viser høydeforskjell; katt og sko i bakgrunnen. Ujevn åpning i gulvet mellom kjøkken og påbygg, med forskjellige nivåer av gulv, synlig tre og betongkanter. Klar for tetting og utjevning.

Staffan

Kan du sage bort de skråstilte plankene og felle ned en list så du får mer støtte og deretter feste en eiketerskel i kanskje?

Hvor bredt er gapet?

Staffans2000
De skjeve plankene er den gamle ytterveggen. For å få dem under gulvnivå, sagde jeg dem av på diagonalen med en motorsag. Derfor ser de ut som de ser ut.

Gapet er en dm.

Det skal vi ikke ha noe problem med å få tak i en aluminiumlist, men den trenger jo støtte nedenfra.

R
Regel i bunn, på det skjeve epoksi sparkel, så dekk med en board eller planke så terskel.

Jeg hadde fylt alle sprekkene og hullene med fugeskum og deretter flytsparklet.
Det er dels fordi jeg liker både fugeskum og flytsparkel og fordi jeg har det liggende hjemme.:)

R
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jeg hadde fylt alle sprekker og hull med fugeskum og deretter flytsparklet.
Det er dels fordi jeg liker både fugeskum og flytsparkel og at jeg har det liggende hjemme.:)
Litt som å trykke ned skumbananer...

Finnes det veldig hardt fugeskum?

R RapidSledge skrev:
Lite som att trycka ner skumbananer...

Finns det veldig hardt fugeskum?
Jeg bruker Biltema steinlim som fugeskum, det er vakkert rosa og lågexpanderande, så det blir litt hardere, fiberarmert flytspackel fordeler ut kraften.
Om man orker for det lille hullet, så hadde det også fungert bra med Eps-sement før flytspacklingen.

R
Synes det er smidig med ren epoksy og så blander jeg i glassfiberflock så får jeg akkurat den sparkelen som jeg vil ha.

Men det går å ha polyester eller epoksy og deretter talkum for å lage sparkel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.