2.070 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Glemte å teipe skjøtene på plasten i veggen?
Hei, det er sånn at jeg bygger eller totalrenoverer et lite hus i 2 etasjer. 75 kvm
95 mm isolasjon pluss 45 mm på innsiden og 45 mm på utsiden altså totalt 18,5 cm isolasjon. Så er det rundt hele huset.
Underetasjen gjorde jeg først og jeg har bare lært meg hvordan man gjør ting, så jeg satte plasten i veggen i underetasjen innenfor 45 reglene UTEN Å TEIP med noen skjøter, visste heller ikke at man skulle være nøye rundt vinduer med.. har ikke kledd inn vinduene ennå eller sparklet veggene OSB + GIPS..
Men gidder ikke ta ned alt for å teipe?? Rundt vinduer kan jeg fikse, jeg la igjen litt plast utenfor som man kan teipe inn på vinduene, men veggene med uteinape skjøter? Men jeg har lagt en 30 overlapp, men det er kanskje ikke så tett.
Vil veggen min råtne nå eller?
En annen ting i gangen så sitter det et sikringsskap, der kunne jeg ikke sette noen plast heller, bare rundt.
Vil dette fungere uansett? 18,5 cm isolasjon i vegger uten mugg og skit
Overetasjen vil jeg teipe nøye har ikke rukket å gjøre ferdig der oppe.
Takknemlig for svar! Om jeg må ta ned alt usj og teipe, har begynt å montere opp kjøkkenet i underetasjen også...
95 mm isolasjon pluss 45 mm på innsiden og 45 mm på utsiden altså totalt 18,5 cm isolasjon. Så er det rundt hele huset.
Underetasjen gjorde jeg først og jeg har bare lært meg hvordan man gjør ting, så jeg satte plasten i veggen i underetasjen innenfor 45 reglene UTEN Å TEIP med noen skjøter, visste heller ikke at man skulle være nøye rundt vinduer med.. har ikke kledd inn vinduene ennå eller sparklet veggene OSB + GIPS..
Men gidder ikke ta ned alt for å teipe?? Rundt vinduer kan jeg fikse, jeg la igjen litt plast utenfor som man kan teipe inn på vinduene, men veggene med uteinape skjøter? Men jeg har lagt en 30 overlapp, men det er kanskje ikke så tett.
Vil veggen min råtne nå eller?
En annen ting i gangen så sitter det et sikringsskap, der kunne jeg ikke sette noen plast heller, bare rundt.
Vil dette fungere uansett? 18,5 cm isolasjon i vegger uten mugg og skit
Takknemlig for svar! Om jeg må ta ned alt usj og teipe, har begynt å montere opp kjøkkenet i underetasjen også...
Sist redigert:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Det er nok ingen fare, plasten klemmes jo mellom stenderne og osb-en.Moset skrev:Hei, det er slik at jeg bygger eller totalrenoverer et lite hus i 2 etasjer. 75kvm
95 mm isolasjon pluss 45mm på innsiden og 45 mm på utsiden, altså totalt 18,5 cm isolasjon. Slik er det rundt hele huset.
Underetasjen gjorde jeg først, og jeg har bare lest meg til hvordan man gjør ting, så jeg satte plasten i veggen på underetasjen innenfor 45 stendere UTEN Å TEIPE noen skjøter, visste ikke heller at man skulle være nøye rundt vinduer med.. har ikke kledd inn vinduene ennå eller sparklet veggene OSB + GIPS ..
Men orker ta ned alt for å teipe ?? rundt vinduer kan jeg fikse, jeg la litt plast utenfor som man kan teipe inn på vinduene men veggene med uteipede skjøter? men jeg har lagt en 30 overlapp men det er kanskje ikke så tett.
Kommer min vegg til å råtne nå eller?
En annen ting i gangen så sitter ei sikringsskap der kunne jeg ikke sette noen plast heller, bare rundt den.
Vil dette funke i det hele tatt? 18,5 cm isolasjon i vegger uten mugg og skitOveretasjen kommer jeg til å teipe nøye har ikke rukket å gjøre klart der oppe.
Takknemlig for svar! om jeg skal ta ned alt ugh og teipe, har begynt å montere opp kjøkkenet i underetasjen med ...
Jeg har ikke klemt den mellom noen stendere i det hele tatt :/ den ligger fritt mellom stående 95 stendere og liggende 45 stendere. Jeg har ingen ventilasjon nå for jeg holder fortsatt på med byggingen, men skal sette inn pax tror jeg det heter i badet fra luft og på kjøkkenet og åpne opp en ventilasjon i overetasjen (tilluft) det burde holde kanskje? Skal selvsagt ha undertrykk i huset. Men da slipper jeg kanskje å rive ned alt 
Klikk her for å svare