Bygger en dusjnisje, der den ene veggen (2 m høy, 1,2 m bred, dvs 10x6 stk glassblokker) er murt glassbetong. Veggen begynner mot veggen i rommet, og slutter med en fri kant som skal dekkes med aluminiumslist. På glassblokkprodusentenes nettsider (og på posen med glassbetongmørtel) står det at man skal ha 5-10 mm isopor i den vertikale skjøten mellom den faste veggen og glassblokkene. Skal det være slik? Jeg synes det virker ustabilt, glassblokkene vil bare støttes av armeringsjernene og fugemassen i så fall. Rommet er i kjelleren, med støpt betonggulvplate og veggen er en bærende yttervegg. Den eneste bevegelsen i det systemet burde være jordens rotasjon, synes jeg.