Selve huset er et tømmerhus med krypgrunn. Påbygget i seg er nyere, men vet ikke når det ble gjort og har ikke noen tegninger på hvordan armering og slikt er utført. Overdelen på tilbygget er i dag en innglasset veranda. Under verandaen er det i dag en kjeller som kun kan nås utenfra.
Kjelleren er ikke oppvarmet og noe fukt forekommer. På en liten del av gulvet er det litt vann stående, men det er ikke mye. Det lukter litt innestengt, men det kan man kanskje prøve å ventilere bort. Dreneringen rundt huset vil bli gjort om fremover. Betongdekke i tilbygget er omtrent 20 cm tykt. Kjellerveggene er murt med blokker. Inne i kjelleren er det smalere murte vegger som jeg antar er bærende.
I dag er tankene å bygge ut huset ved å utnytte betongplatens verandaflate.
Er det noen risiko for fukt hvis man velger å legge isolasjon oppå platen og deretter gjøre dette om til bolig?
Finnes det andre gode tanker og ideer om materialvalg eller fremgangsmåte tar jeg gjerne imot disse.
Legger ved et enkelt bilde på hvordan det omtrent ser ut.
Ville si nei om fukt.
Men ifølge tegning må du jo senke garasjeplaten.
Platen over kjellerplanet er litt høyere enn gulvet i huset. Det blir en liten nivåforskjell der.
Det jeg funderer på er om man skal gjøre terrasseplaten oppvarmet, men siden det ikke er noen direkte kontakt med markfukt, vil ikke fukt bli problematisk?