Har letet på forumet angående lignende problem som mitt, men det er vanskelig å finne noe som passer - og som jeg forstår. Det diskuteres mye om gulvvarme og fliser, isolasjon hit og dit, henger ikke helt med der, kjenner jeg...
Jeg vil gjøre om et garasje, som ligger i kjellerplanet på "gammelt vis", til tenåringsrom. Tror dere at det går? Dobbeltdørene er igjenmurt fra før og et vindu er satt inn istedenfor. Element finnes, men jeg vil ha gulvvarme der inne. Det er nå betonggulv og pussede vegger, ikke malt.
Noen som har gjort noe lignende og kan gi en nybegynner noen råd så her i starten...
Takk på forhånd...
Jeg vil gjøre om et garasje, som ligger i kjellerplanet på "gammelt vis", til tenåringsrom. Tror dere at det går? Dobbeltdørene er igjenmurt fra før og et vindu er satt inn istedenfor. Element finnes, men jeg vil ha gulvvarme der inne. Det er nå betonggulv og pussede vegger, ikke malt.
Noen som har gjort noe lignende og kan gi en nybegynner noen råd så her i starten...
Takk på forhånd...
Antagelig er gulvet ditt helt uisolert, dvs betongen er støpt direkte på underlaget. Å legge gulvvarme i det vil bli en stor energityv, så du må legge 15-20 cm isolasjon under gulvvarmen. Har du god takhøyde, kan du legge dette oppå det eksisterende gulvet. Har du dårlig med takhøyde, blir det antageligvis samme jobb som i de trådene hvor man pigge opp gulvet, graver ut, isolerer og støper ny plate.
Klikk her for å svare