Hei, holder på og skal tilleggsisolere min sommerhytte, og setter liggende panel.

Men etter å ha satt regel for luftspalte ble jeg usikker om jeg gjør rett. Er det greit som jeg har satt det, eller skal det være åpent nederst/øverst for at mye luft skal kunne bevege seg?

• Veggen på en sommerhytte med stående lekter og isolasjonsmateriale, med et lite vindu i midten. Panel for liggende kledning er forberedt.
kulle
Det går bra å ha det som du har gjort, men du har jo satt vindskjermen feil vei ?

kulle kulle skrev:
Det går bra att ha det som du gjort, men du har jo satt vindskjermen på feil vei ?
Nei men gisses. Det har jeg ikke engang reflektert over. Det har jeg selvfølgelig gjort. Hvilken flaks du så det.

Om det er tenkt liggende panel direkte på bjelkene så kan du ikke ha den horisontale bjelken nederst som du nevner, luften skal kunne passere. Kommer det ytterligere et lag med bjelker er det ingen problemer.

Jeg anbefaler å rydde under huset, det forbedrer fuktforholdene mot bjelkelaget samt kan gi positive effekter for innendørsklimaet.(y)

B bossespecial skrev:
Jeg anbefaler å rydde under huset, det forbedrer fuktforholdene mot bjelkelaget samt kan gi positive effekter for innendørsklimaet.(y)
Synes du ikke det er rent og pent? =) Det skal gjøres så fort byggingen er ferdig.

B bossespecial skrev:
Om det er tenkt liggende panel direkte på bjelkene så kan du ikke ha den horisontale bjelke nederst som du nevner, luften må kunne passere. Kommer det ytterligere et lag med bjelker er det ingen problem.
Men kan man spare den øverste eller skal det også være åpent der

Åpent oppe og nede. Ikke glem å sette musband så det ikke blir en gnager-motorvei bak panelet.

useless useless skrev:
Åpent oppe og nede. Ikke glem å sette musbånd så det ikke blir en gnagermotorvei bak panelet.
Men de trengs vel bare nede?

Ja, musbandet trengs bare nederst.

useless useless skrev:
Ja, musbandet trengs bare nederst.
For en amatør jeg plutselig ble. Men på 'an igjen bare =)

Oppfølgingsspørsmål. Hvor tett må vindsperren sitte mot isolasjon? Gjør det noe at det er små utbulinger hvis dere forstår hva jeg mener. Ingen folder

Det gjør ingenting.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.