Hei

Jeg har pigget opp ca 3kvm kjellergulv der det har vært en gammel toalett. Hullet har jeg laget ca 50cm dypt, og vi skal lage et vaskerom der. Det skal bli vannbåren gulvvarme når det er klart.

Spørsmål ett.
Når jeg var ferdig med piggingen og utgravingen, hadde det samlet seg en vannpytt på ca 0,5kvm og ca 3cm dyp. Dette tok bakken hånd om av seg selv, og på ca 3 dager hadde alt vannet forsvunnet uten hjelpemidler. Er det normalt at det blir vannsamlere når man har pigget opp og gravd ut?? (Det er første gang jeg gjør dette)

Spørsmål to.
Jeg har noen håndverkere som skal hjelpe meg med å legge om rørene og også flislegge. De synes jeg burde legge lecakuler nederst i hullet. Blir litt undrende, er det ikke bedre å legge singel? Det har vel en bedre kapillærbrytende funksjon enn lecakulene? (Har jeg lest meg til).

Ville være takknemlig om noen kunne beskrive hvordan jeg bør gå fram og hvilke lag jeg skal ha i hullet. Det er som sagt ca 50cm dypt, og det skal inn gulvvarme også.

mvh

Magnus

Leca eller singel fungerer bra som utjevning begge deler (de lecakulene jeg har sett er ihvertfall kapillærbrytende, men har hørt at ikke alle er det). Så ville jeg kjørt 100mm isodrän + 100mm celleplast, så støpt plate med armering og slange for gulvvarme.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.