Hei,
Jeg har en balkong med rekkverk der stolpene står direkte på taket som er dekket med tykk takpapp og ekstra lag under stolpene, dette for å unngå gjennomføring,
Stolpene er noen år og av trykkimpregnert virke.
Nå er de nede for maling og jeg så noen små råteskader som er fikset.
Så bør man sette stolpene i noe impregnerende/råtebeskyttende før man maler dem?
Bør man ha en slags avstand under når man setter dem tilbake, som ikke risikerer å skade pappen?
De er fung 125X125
Tips?
Jeg har en balkong med rekkverk der stolpene står direkte på taket som er dekket med tykk takpapp og ekstra lag under stolpene, dette for å unngå gjennomføring,
Stolpene er noen år og av trykkimpregnert virke.
Nå er de nede for maling og jeg så noen små råteskader som er fikset.
Så bør man sette stolpene i noe impregnerende/råtebeskyttende før man maler dem?
Bør man ha en slags avstand under når man setter dem tilbake, som ikke risikerer å skade pappen?
De er fung 125X125
Tips?
Vurderer om man skal sage av dem 2,5 cm og skru på en fot rundt om - som et skjørt som stolpene kan hvile på, så selve undersiden av stolpen er i luften. Da kan man jo bare skru av skjørtedelene og bytte i fremtiden.T turbo100 skrev:Hei,
Jeg har en balkong med rekkverk der stolpene står direkte på taket som er tekket med tykk takpapp og ekstra lag under stolpene, dette for å unngå gjennomføring,
Stolpene er noen år gamle og av trykkimpregnert treverk.
Nå er de nede for maling og jeg så noen små råteskader som er fikset.
Bør man sette stolpene i noe impregnerende/råteskyttende før man maler dem?
Bør man ha noen form for avstand under når man setter dem tilbake, som ikke risikerer takpappen?
De er ca 125x125
Tips?
Et skjørt av 22x45 fasad kanskje?
Hva tror dere hjemmeproffer om dette?
Slakt en gammel (eller ny) skjærefjøl av plast og sag til rektangler, si 100x100 som du fester i midten under hver stolpe. På denne måten vil stolpens underside holdes betydelig tørrere.
Høres fornuftig ut.V vectrex skrev:
Jeg fikk tanken på type gulvplater i plast, de har lufthull og kanskje fungerer bra som distanse.
https://www.jula.se/catalog/tradgar...golvplattor-och-plastgolv/golvplattor-019171/
Kanskje spikre på slike og sage rent rundt om - synd de ikke er svarte..
Så får jeg håpe de ikke smelter gjennom pappen når det er 35+ og solgass..
Klikk her for å svare