Hei, jeg lurer på hvordan jeg på best mulig måte kan reparere dette hullet i veggen der en vifte har sittet mellom stuen og kjøkkenet.
 
  • Hull i veggen der en vifte har sittet, mellom stue og kjøkken, med lysehvitt veggpanel rundt åpningen.
  • Rundt hull i vegg med ledning, tidligere plass til en vifte. Veggen er lys med struktur, og mindre ledninger stikker ut ved siden av hullet.
Claes Sörmland
Ser ut til å være masonitt. Kjøp hullsag i samme diameter og sag ut disse rundene i masonitt eller en annen plate av samme tykkelse (renoveringsgips kan være en idé). Lim fast en slags støtte over hullene på innsiden, f.eks. en trelist. Skru fast i støtten og lim kantene med trelim. Sparkle.

Hvis du ikke vil male om, kan du kjøpe ventiler med tallerkener og montere i hullene.
 
  • Liker
90rammar
  • Laddar…
Takk for gode tips,
Går det bra å bare lime støtten eller skal den også skrus i veggen?
 
Fulkemisten
Enklest - doslock.
 
  • Liker
Claes Sörmland
  • Laddar…
Ok, enkelt er bra, men Skal sette opp tapet i rommet så det hadde vært fint å gjenopprette veggen så bra som mulig før tenkte jeg.
 
Claes Sörmland
90rammar 90rammar skrev:
Takk for bra tips,
Er det bare å lime støtten, eller skal den også skrus i veggen?
Ja, det er nok lurt å dra en skrue i hver ende av støtten, vanskelig å få det til å sitte bare med liming ellers. Men med dagens bra monteringslim er det nok bare å presse dit støttene (hvis du har sånt lim hjemme).
 
Fulkemisten
I så fall hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Er tapeten av den moderne litt tykkere typen holder det nok at skjøten ikke kommer over hullet. Om det da synes - doslock...
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja det er nok klokt å dra en skrue i hver ende av støtten, vanskelig å få det til å sitte for liming ellers. Men med dagens bra monteringslim er det nok bare å trykke dit støttene (om du har sånt lim hjemme).
Høres bra ut, tror du jeg kan bruke vanlige gipsskruer selv om det er masonittplater, at skruen drar seg inn i materialet så sparklingen blir bedre?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.