Hei, Jeg skal tapetsere om stuen. Den består av masonittplater (gammelt Eksjöhus bygget på 80-tallet). Jeg kommer fra USA, og jeg har aldri sett en slik vegg annet enn i campingvogn. Jeg lurer på om det ville være mulig å sette opp gipsplater direkte oppå de gamle uten å legge noen form for beskyttelse (mellom de originale og de nye) mot mugg. Jeg håper dere forstår min dårlige svensk. Jeg kan skrive på engelsk om det hjelper. Takk!!

Sist redigert:
B
er huset bare tørt fra starten så går det bra.

så ingen dårlig svensk, bare litt stavefeil

Mikael_L
Hei og velkommen til forumet.

Det går veldig bra å sette gips direkte på din gamle masonittvegg.

Er den eksisterende veggen ikke rett kan du derimot eventuelt trenge å justere litt først.

B
hva da trengs??
ikke må man det.

Takk for hjelpen!! Snilt at dere tåler min svenske. Jeg tenker kanskje å legge på litt mer isolasjon (kanskje 5 cm) mellom platene på de to sidene som er grunnmurer (altså de er selve husets sider). Kan det være en feil å gjøre det på den måten? Huset er dårlig isolert og jeg tenker å benytte sjansen til å fikse det bit for bit. Forstår dere hva jeg mener? Det er bare 20 cm glassfiber i veggene, og det koster en formue å varme opp huset. Tror dere at det kunne hjelpe?

byggare henke skrev:
hva da trengs??
ikke må man det.
Jo. Det må man om man vil ha en rett vegg..

Jeg lurer på om ikke denne tråden har havnet på feil sted. Dette handler jo lite om baderom...

oskis 123 skrev:
Jeg lurer på om ikke denne tråden har havnet på feil sted. Dette handler jo lite om bad...
Jepp det hadde den gjort ;)

B
om du skal isolere mer så er det en idé å rette veggen også.
ellers hadde du bare fått en tromme om gjorde som oskis 123 tipse om

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.