Jeg har kjøpt gipsplater som er faset på alle fire sider som skal opp i et innertak. Kanten som møter veggen, bør jeg kappe den eller beholde den som den er? Jeg skal avslutte med papirremse mellom vegg og tak og tenker at det blir lettere å avslutte hvis platen fortsatt er faset.

Behold den som den er

Y yehor skrev:
Jeg har kjøpe gipsskiver som er faset på alle fire sider som skal opp i et himling. Kanten som møter veggen, bør jeg kappe den eller beholde den som den er? Jeg skal avslutte med papirremse mellom vegg og tak og tenker at det blir lettere å avslutte om skiven fortsatt er faset.
Det blir vanskeligere å lage en fin overgang mellom tak og vegg om du lar fasningen bli igjen. Da mangler du referanse for hvor mye sparkel som kreves for å få en rett linje. Jeg anbefaler å skjære bort fasningen mot vegg.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Jeg hadde også skåret bort den. Vanskelig å sparkle nær vegg.

Jeg pleier å sette LP50 vplåtvinkel i alle innerhjørner (vegg/vegg, vegg/tak). Da kan man droppe å legge remse i innervinkelen. Det holder med mykfug. Platen forhindrer at det sprekker, siden alt er skrudd i den stumme platen.
Sett takene uten fas. Press opp gipsen på veggen mot taket. Bare fug trengs. Har gjort det slik i flere rom uten noen sprekker etter flere år.

• Liker
J Vos
  • Laddar…
Sette reise i innerhjørner og sparkle suger dessuten hardt

richardtenggren
M meckis skrev:
Jeg pleier å sette LP50 vplåtvinkel i alle innerhjørner (vegg/vegg, vegg/tak). Da kan man slippe å legge remse i innerhjørner. Holder med mykfog. Platen forhindrer at det sprekker, da alt er skrudd i den stumme platen. Sett takene uten fas. Trykk gipsen på veggen mot taket.. Bare fog trengs. Har kjørt slik i flere rom uten noen sprekker etter flere år.
Jeg har satt LP50 og remse i hvert eneste hjørne hittil, ingen sprekker men kanskje overjobb da. :P

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.