Medlem
· Västragötaland
· 278 innlegg
Står i startgropene for nybygging av hus med delt entreprenad eller hva man skal kalle det.
Byggefirmaet gjør alt, bortsett fra at jeg gjør overflate (maling samt gulvlegging).
I prisen inngår da kortplank som innertak.
Spørsmålet er, ville dere lagt til en ekstra kostnad for å få ferdigmalt tak type TakEss eller ElitTak, for å slippe sparkling og maling av 200 kvm tak hvorav del av taket er mønetak.
Ved en rask googling ligger kortplank på ca 40-50 kr /kvm mens ferdigmalt ligger på ca 120-150 kr /kvm
Tips og tanker?
Byggefirmaet gjør alt, bortsett fra at jeg gjør overflate (maling samt gulvlegging).
I prisen inngår da kortplank som innertak.
Spørsmålet er, ville dere lagt til en ekstra kostnad for å få ferdigmalt tak type TakEss eller ElitTak, for å slippe sparkling og maling av 200 kvm tak hvorav del av taket er mønetak.
Ved en rask googling ligger kortplank på ca 40-50 kr /kvm mens ferdigmalt ligger på ca 120-150 kr /kvm
Tips og tanker?
Vi la til den ekstra kostnaden for 90 kvm tak på overetasjen og har ikke angret. Det sparte mye tid og var verdt hver krone. Tror at vår snekker monterte 90 kvm på en dag med en håndtlanger som sendte platene. Jeg tør ikke tenke på hvor mye tid det ville ta å sparkle/slipe 2-3 ganger og deretter male minst 2 strøk.
Så synes jeg personlig egentlig at et slett gipstak er penere - men det er ikke heller så lett som amatør å sparkle/slipe og male slik at resultatet blir bra.
/Krille
Så synes jeg personlig egentlig at et slett gipstak er penere - men det er ikke heller så lett som amatør å sparkle/slipe og male slik at resultatet blir bra.
/Krille
Medlem
· Västragötaland
· 278 innlegg
Er helt enig i at glatte tak er penere men siden det er både mangel på tid og kunnskap når det gjelder sparkling som et proff så er det utelukketK Krille4 skrev:Vi la til den ekstra kostnaden for 90 kvm tak i andre etasje og har ikke angret. Det sparte mye tid og var verdt hver krone. Tror at vår snekker monterte 90 kvm på en dag men en håndtlanger som sendte platene. Jeg tør ikke tenke på hvor mye tid det ville ta å sparkle/sliping 2-3 ganger og deretter male minst 2 strøk.
Jeg synes egentlig personlig at et slett gipstak er penere - men det er ikke så lett heller å som amatør sparkle/sliping og male så resultatet blir bra.
/Krille
Hvilket tak valgte dere og hvor mye ble merkostnaden?
Underarbeidet bør vel være det samme med gles osv
Vi engasjerte snekkere på løpende regning for overetasjen, så jeg har ikke nøyaktig kontroll på merkostnaden. Vi utnyttet snekkeren sine rabatter på innkjøpet, så jeg tror det kostet under 10 000 kr mer i materiale. Snekkeren anbefalte ElitTak, så vi gikk for det. Selve arbeidet med å montere taket tror jeg til og med gikk litt raskere for snekkeren enn om vi hadde brukt gipsplater.
Hadde vi brukt gipsplater og så engasjert maler for sparkling/sliping og maling, ville det sikkert ha kostet betydelig mer enn 10 000 kr.
/Krille
Hadde vi brukt gipsplater og så engasjert maler for sparkling/sliping og maling, ville det sikkert ha kostet betydelig mer enn 10 000 kr.
/Krille
Klikk her for å svare