6.140 lest ·
20 svar
6k lest
20 svar
gipse og sparkle, skal det være så vanskelig?
Jeg har alltid limt papirremser (med våtromsgrunn) hvis det ikke er skrå kanter mot hverandre. Er det skrå kanter mot hverandre pleier jeg å bruke glassfiberremse, for jeg synes det er vanskelig å få papirremse bra vått-i-vått, og det pleier å begynne å boble eller så får man folder hvis man drar for hardt, så der synes jeg at glassfiber er bedre...
Jeg har gjort så både på vegger og tak nå i et par hus hvor jeg har renovert, og det har fungert helt perfekt!
Jeg har gjort så både på vegger og tak nå i et par hus hvor jeg har renovert, og det har fungert helt perfekt!
Bransjerådet sier at du skal bruke papirremse.
Bransjerådet sier at du skal lime remsen på skårne kanter.
Bransjerådet sier at du kan lime remsen på fasetterte kanter hvis du vil.
Når man har limt, trengs det ingen armering i sparkelen.
Det eneste ironiske her er at du ser ut til å jobbe med dette uten å ha peiling på hvordan det fungerer.
Bransjerådet sier at du skal lime remsen på skårne kanter.
Bransjerådet sier at du kan lime remsen på fasetterte kanter hvis du vil.
Når man har limt, trengs det ingen armering i sparkelen.
Det eneste ironiske her er at du ser ut til å jobbe med dette uten å ha peiling på hvordan det fungerer.
"bransjerådet sier" jaha... og? Jeg er ingen entrepenør, jeg gjør det for meg selv og baserer skjøtingen på min erfaring av hva som funker...og poenget er at det gjøres på veldig mange forskjellige måter men ser ut til å holde bra for det meste likevel.
Klikk her for å svare