Hei
Snekkeren kjøpte inn disse gipsene. To ulike modeller begge 12mm tykke.
Ser forskjellige ut og er ulike størrelser.
Hvilken er ment til vegg og hvilken til tak?
 
  • Stable av gipsplater i to forskjellige størrelser og farger ligger på gulvet i et byggeprosjekt. Flere verktøy og kabler vises i nærheten.
P
J jamaica skrev:
Hei
Snekkeren kjøpte inn disse gips. To forskjellige modeller begge 12mm tykke.
Ser forskjellige ut & er forskjellige størrelser.
Hvilken er tenkt til vegg & hvilken til tak?
Er det 900mm brede og 1200mm Brede?
 
Rejäl skrev:
Er det 900mm bredde og 1200mm Brede?
Ja det stemmer
 
P
J jamaica skrev:
Ja det stemmer
Da er det kanskje sånn at de vil jobbe med 900mm gipsen i taket og den brede på veggen avhengig av hvordan det er reglet c/c messig. Det er ingen forskjell for veggen i seg selv, bare mer arbeidsmiljømessige aspekter..

Så du kan sove rolig 😉
 
Rejäl skrev:
Da er det kanskje slik at de vil jobbe med 900mm gipsen i taket og den brede på veggen avhengig av hvordan det er lektet c/c messig. Det er ingen forskjell for veggen i seg selv, bare mer arbeidsmiljømessige aspekter..

Så du kan sove rolig😉
Hehe takk
Er ikke bekymret på den måten, men snekkeren har gjort sitt, og jeg skal fullføre selv. Så var litt usikker over dem om det fantes en tanke bak, og det gjorde det jo. Takk!
 
  • Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
J jamaica skrev:
Hehe takk
Er ikke bekymret slik sett uten snekkeren har gjort sitt & jeg skal fullføre selv. Så var litt usikker på dem om det fantes en tanke bak, & det gjorde det jo. Takk!
Generelt så brukes 900mm gips til oppstivinger om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips til 600 c/c samt at den går å bruke til 300 c/c ytterveggen du har med osb kan du bruke hvilken som helst, tenk på å forskyve skjøtene på osb og gips sånn at begge skjøtene ikke flukter med hverandre..
 
  • Liker
jamaica
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Generelt så brukes 900mm gipsen til oppregelinger om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips til 600 c/c samt at den går å bruke til 300 c/c ytterveggen du har med osb kan du bruke hvilken som, tenk på å forskyve skjøtene på osb og gips slik at begge skjøter ikke går sammen..
Ok da er jeg med! Takk
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.