D
Har gammel vevtapet på alle veggene. Tenkte å sette vanlig gips på de fleste veggene og noen steder renoveringsgips.

Innerveggene består av:

gips 13 mm
Råspont 22 mm
Regel 2” (50x50)
råspont 22 mm
Gips 13 mm

Må jeg skruve neste lag gips i stenderne, eller vil det fungere å sette direkte i råsponten uten underliggende stender?

Trenger jeg i så fall bruke en såkalt T-list mellom gipsplatene?

hvordan ville dere ha gjort det?
 
Det er nok å skru i råsponten, ingen lister kreves.
 
  • Liker
Stefan N
  • Laddar…
D
takk!
 
D
må må fortsette å spørre.....

1) På noen steder er det 120 cm mellom bakliggende regler, trengs det fortsatt ikke T-list mellom gipsplatene?

2) Hvis det er uregelmessig mål mellom enkelte regler som faller utenfor standarden 30/60/90/120, hvordan gjør man da for å få til fasing der man skal sparkle mellom platene?

3) Skal platene sitte tett inntil tak eller gulv, hvor er det best å få en sprekk? Jeg tenker det er bra å få en sprekk siden huset beveger seg (det er et trehus)?
 
1. Ingen t-list.

2. Du kan kappe platen og fase kanten bare noen mm med tapetkniven.

3. Sprekk både oppe og nede, men maks 5 mm.
 
  • Liker
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tusen takk!

Vurderer å kjøre plåtlist bak platene i innerdøren og så bare kjøre en mjukfog.

Utterhjørne kjører jeg en sånn der aquahuledulelist i hårdpapp.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.