Har gammel vevtapet på alle veggene. Tenkte å sette vanlig gips på de fleste veggene og noen steder renoveringsgips.
Innerveggene består av:
gips 13 mm
Råspont 22 mm
Regel 2” (50x50)
råspont 22 mm
Gips 13 mm
Må jeg skruve neste lag gips i stenderne, eller vil det fungere å sette direkte i råsponten uten underliggende stender?
Trenger jeg i så fall bruke en såkalt T-list mellom gipsplatene?
hvordan ville dere ha gjort det?
Innerveggene består av:
gips 13 mm
Råspont 22 mm
Regel 2” (50x50)
råspont 22 mm
Gips 13 mm
Må jeg skruve neste lag gips i stenderne, eller vil det fungere å sette direkte i råsponten uten underliggende stender?
Trenger jeg i så fall bruke en såkalt T-list mellom gipsplatene?
hvordan ville dere ha gjort det?
må må fortsette å spørre.....
1) På noen steder er det 120 cm mellom bakliggende regler, trengs det fortsatt ikke T-list mellom gipsplatene?
2) Hvis det er uregelmessig mål mellom enkelte regler som faller utenfor standarden 30/60/90/120, hvordan gjør man da for å få til fasing der man skal sparkle mellom platene?
3) Skal platene sitte tett inntil tak eller gulv, hvor er det best å få en sprekk? Jeg tenker det er bra å få en sprekk siden huset beveger seg (det er et trehus)?
1) På noen steder er det 120 cm mellom bakliggende regler, trengs det fortsatt ikke T-list mellom gipsplatene?
2) Hvis det er uregelmessig mål mellom enkelte regler som faller utenfor standarden 30/60/90/120, hvordan gjør man da for å få til fasing der man skal sparkle mellom platene?
3) Skal platene sitte tett inntil tak eller gulv, hvor er det best å få en sprekk? Jeg tenker det er bra å få en sprekk siden huset beveger seg (det er et trehus)?
Klikk her for å svare